Blanda olika fiskar.
Jag undrade ju i ett tidigare inlägg över ryggfenor på en av mina guramisar och jag kom fram till att det var svärdbäraren som var mobbaren, så hon har fått flytta nu. Det jag funderar på är om man kan ha t ex Platy tillsammans med Gurami, praktbotior, albinohajen och så var det en fantomtetra (hade ju fått höra prakttetra, men såna finns ju inte…). Det är så lite liv i det stora akvariet, då de stora fiskarna rör sig mest på kvällen och det skulle vara fint med något mindre. Jag kan ju alltid köpa några neontetror, men älskar Platy och vill helst ha såna.
Platy skulle jag väl tro går bra… men jag har bara haft någon enstaka någon gång i forntiden så jag ska väl inte uttala mig bestämt om det. Det finns många här som säkert vet säkrare besked.
… men varför jag egentligen tänkte säga är att du kunde skaffa några fler fantomtetror. Det är lite synd om den där enda du har. De vill inte vara ensamma. Jag har svarta fantomtetror - hanarna ska hela tiden briljera och visa upp sig för varandra.
Ett litet gäng räcker - jag tror att det blir lite för stressigt för dem om de är för många. De är inga huliganer men jag lovar att det blir mer aktivitet! 

Ja, köp lite sånna fantomtetror till… De är jättefina! Och lycka till med platysarna!