Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 3145 ggr
paronskrutten
0

Körsbärsräka

Läste på zoopet att de var känsliga mot värme, någon som kan bekräfta det?

Tack på förhand!

Helena

Nooon2
0

Jo, de ska helst ha lite svalare - ingen uppvärmning om akvariet står i rumstemp. Jag har inga Körsbärsräkor - bara crystalräkor… men som jag har förstått så är skötseln densamma men crystal kan vara lite kinkigare. Mina crystal går numera i 27gradigt vatten och de verkar trivas och ynglar av sig flitigt. De är ju känsliga och jag tror att om de inte tålde det skulle de dö. Jag tror ju inte att det går bra att bara tippa i en räka i varmt vatten bara sådär. Mina crystal har fått vänja sig genom långsamt ökad temperatur under mååånga veckor. Det skedde oavsiktligt - det blev helt enket en för varm sommar. Sedan dess låter jag dem gå varmt.

paronskrutten
0

Hmm, okej..tack för svar! Klarar endlers guppyyngel att simma runt i så kallt vatten?

Helena

gickan87
0

har du inte kallare än 20 grader i rummet så ska det inte vara några problem för guppysarna :)

MVH Erika :)

MajaL
0

Vill körsbären ha ca 20 grader varmt i vattnet då?

jag har en värmelampa ovanför de, och vattnets temp pendlar på ca 20-22 grader.

Vad är lagom?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

paronskrutten
0

Mina klarar 26 grader utmärkt!

Helena

akvariet
0

när jag hade räkor ade jag de i en medeltemperatur på 26 grader! har då inte märkt att de har varit konstiga.

det var CR-räkor som jag hade då men tror nog ändå att dina klarar iaf upp till 25-26 grader!:)

MajaL
0

Jag har en kampis-hona i samma kar (massa jömställen för räkorna dock) och hon vill ju ha 24 grader ca. Men då trivs mina nyinskaffade räkor i det också. =)

Skönt att höra. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

paronskrutten
0

Det blir nog superbra :)

Helena