Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2774 ggr
MoaL
0

Kampfisk, räkor, m.m

Hej!
Kan jag ha en kampfiskhane tillsammans med guppys, mollys och glasabborrar?

Kan jag ha räkor tillsammans med guppys, mollys och glasabborrar?

Kan jag ha några sorts snäckor tillsammans med guppys, mollys och glasabborrar? (Tänk på att jag kommer att ha lite salt i vattnet)

Vilka fiskar räknas som fenbitare?
Finns det någon mal som trivs och mår bra i vatten som inte är mjukt och surt?

Tack på förhand!
Mvh,
Moa

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

gickan87
0

Kan jag ha en kampfiskhane tillsammans med guppys, mollys och glasabborrar? Har du otur så kommer kamphanen ge sig på dina guppys fenor. Och mollysarna kan vara nyfikna och smakar gärna på din kampfisk's långa fenor. Glasaborrarna vet jag intget om.

Kan jag ha räkor tillsammans med guppys, mollys och glasabborrar?

Ja, det ska inte vara några problem. Men ha gärna något gömställe för dem så de kan gömma sig om fiskarna blir för nyfikna.

Kan jag ha några sorts snäckor tillsammans med guppys, mollys och glasabborrar? (Tänk på att jag kommer att ha lite salt i vattnet)

Vet inte hur snäckor fungerar med salt.

De andra frågorna låter jag någon annan svara på. :)

MVH Erika :)

MoaL
0

Jag kommer att ha rötter samt plantera växter naturligtvis, så det ska finnas gömställen och liknande till akvariets invånare. :) Men om fiskarna kan gömma sig, tror du då ändå att kampfiskhanen kommer att lyckas äta på guppyernas fenor?
Tack för dina svar. :)

Jag hoppas att någon kan svara på mina andra frågor. :)

Mvh,
Moa

sussa08
0

Vad jag märkt så klarar äpplen och  posthorn i alla fall en liten mängd salt!

Får man undra varför du bestämt ska ha salt? :)

Fenbitare, tja… Så som jag ser det är det bland annat fiskar som är mycket färgglada, stora fenor eller som folk kallar elaka… Det är mycket svårt att räkna upp alla fenbitare, då det är så många och jag tror nästan all fisk bits om de är på "rätt" humör :P

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

MoaL
0

För att både mollys och glasabborrar gärna ska ha lite salt i sitt vatten. :)

Mvh,
Moa

sussa08
0

Aj si :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08