Salt i maten
Läser om innehållet i flingmaten. Jag köpte räkmat - Aquatic Nature Shrimp Excel - och räkorna gillar den jättemycket. med den recensionen som grund köpte jag flingmat av samma märke åt fiskarna eftersom de inte verkade så förtjusta i det jag hade. En del av fiskarna äter det med stor aptit och en del av de mer kräsna fiskarna är väl inte lika överförtjusta men det går. Smått granulat av samma märke gillar så gott som alla väldigt mycket.
Det jag börjar fundera över när jag läse innehållsförteckning är om salt, dvs natriumklorid eller sodiumklorid (beror på vilket språk som används) är bra för fiskar. Några av de vanligaste märkena anger inget om det men Aquatic nature anger en siffra på max 2 eller tre procent för alla deras produkter för sötvattensdjur.
Frågan är är salt i maten bra eller dåligt? …och hur mycket salt tål räkorna (crystal black) och fiskarna (mest såna som drar lite åt ph under 7 och mjukt vatten).
Ger mat med salt i åt mina guppies men de vill ju gärna ha lite salti.
inget? någon?
#1 Ok, tack! Jo, det är ju precis det jag också funderar på… de som vill ha lite salt far säker tinte illa av det… men mina firrar som simmar utan salt i vattnet…
Nå, det verkar inte vara någon som vet… jag fortsätter mata med den maten eftersom det är den som gått hem bäst hittills på de lite mer kräsna.