Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 2492 ggr
[hilevij]
0

Mina bebisar

Tänkte lägga upp ltie bilder på mina olika yngel och fiskar som vuxit upp. Först ut ett av de 30-tal corydora ynglen (skit svårt att räkna de då dem är som små vita blixtar som simmar fram och tillbaka i akvariumet)

[hilevij]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild ovanifrån. Kan tilläga att det är albino formen av corydoras aeneus, och några av föräldrarna är egenuppfödda.

[hilevij]
0

Kampis ägg

[hilevij]
0

En av de två kampisynglen från förra kullen som verkar hålla kvar sin ljusa färg.

[hilevij]
0

De större guppysarna har verkligen växt till sig, och ska förmodligen åka till affären på Måndag. Den lilla snyggingen kommer förmodligen stanna och ingå i mitt lilla avelsprojekt. Ska dela upp hela kullen på ungefär 5-6 grupper(endast hanar/honor i de oliak grupperna, inte blandat. Ska sen köpa in passande honor och hanar till dem, för att undvika inavel)

[hilevij]
0

En av de turkosa/röda kampisarna från förra kullen.

[hilevij]
0

en av kampisarna som kläcktes igår (Jeddans kull)

[hilevij]
0

Jeddan och hans fina bo fullt av yngel.

[hilevij]
0

Och en sorgligare saga, Babylon och hans missbildade yngel. Syns kanske inte så bra på bilden men ynglen var döda och ihopkrypta med svansen runt sig. Andra gången Babylons bebisar inte klarar sig mer än en dag efter kläckning, så nu får han glida runt i 200litrarn och vara kung resten av sitt liv istället för att slita ut sig som pappa.

[hilevij]
0

Här är en av de spännande ljusa små guppysarna, verkar som att det blev väldigt många hanar ur den kullen. Kommer förmodligtvis inte behållas så om intresse finns så är de förmodligen leveransklara i april/maj. Annars kommer nog de flesta få åka till djuraffären.

[hilevij]
0

Och ett vimmel av honor. De stora svarta är hel syskon till de stora gul/svarta guppy-hanarna som det finns bild på högre upp, och de åker också iväg på måndag. Endel är prickiga på överkanten av stjärtfenan, ska se om jag har någon av de på bild.

[hilevij]
0

Hittade en med lite prickar på fenan.

akvariet
0

gud vad roligt att det går så bra för dig och dina fiskar!

häftigt med corydorasyngel, har aldrig sett något liknande!Förvånad du får gärna skicka meddelanden med bilder om deras uppväxtFlört

SofiaBlomberg
0

Vart bor du någonstans Hilevij?

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

[hilevij]
0

#12 tack :D Ska försöka uppdatera med bilder så gott som det går :]

#13 Jag bor några mil utanför Karlstad.

MiniAndMe
0

åh så söta och fina! Hoppas verkligen att det går jättebra!

Synd på de missbildade… Vad gjorde du med dom? Eller var de döda redan? :`(

[hilevij]
0

#15 de var redan döda, men jag byter vatten och matar nu ändå, ifall det finns någon överlevare.

Johan-
0

Hur många cm vatten har du i karet när kampisarna leker?

MiniAndMe
0

#16 - jaha okej… Hoppas att det finns något som lever och mår bra!

[hilevij]
0

#17 Runt 15-20cm brukar gå bra. Den ena hanen river ner sina bon när han spärrar upp fenorna och dansar för honan, så han får några cm extra :)