Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 4696 ggr
Emiizan
0

Dvärggurami

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar om det finns nån mer än jag som gillar Dvärggurami? I mitt akvarie har jag 4 st. Dvärggurami Blå - två honor och två hanar (:

Lägg gärna upp bilder på era! ;)

MiniAndMe
0

aww jag älskar dom! Jag tänkte köpa sådanna men jag kunde inte för vi har för litet akvarium och köpte andra fiskar så… :P

akvariet
0

jag gillar dom också! men har aldrig haft dom med gillar dom ändå! i de flästa bökker har jag läst att just dvärgguramin är en av de vackraste fiskarna överhuvede taget! vacker hane du har!<33

CaithSith
0

Jag tycker Gurami är mkt snygga, speciellt de mindre sorterna :) Jag hade rubingurami i ett asiatiskt kar förut, de gjorde sig mycket snyggt bland en knallgrön vägg av mossa och bambupinnar..

Marga
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad kul, det är en av mina absoluta favoriter. Jag har ett par men dom ville inte vara med på bild samtidigt så ni får nöja er med hannen …Glad

SofiaBlomberg
0

4# Otroligt fin =) Vilken sort är det ? Skulle vilja ha såna med mina sällskapsfiskar =)

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Marga
0

# Jag tror det är en vanlig dvärgguramie (Colisa lalia), men det finns nog många framodlade varianter i handeln så dom kan se lite olika ut.

[imaginepeace]
0

#5 Som Marga säger så är det en vanlig Dvärggurami Glad Jag har ett par här hemma och jag måste nog erkänna att de fort har blivit mina favoriter, speciellt hanen för att han är så snygg Skrattande

HeidiH
0

jag är sugen på att köpa dvärggurmai, men då helst av färgvarianten cobolt. Fick veta frän en fiskbutik att de aldrig tar hem dem, för de generellt sett så dålig kvalite, att de ofta magrar av och får stora köttsår tillslut och dör. Då tappade jag suget lite kände jag.. men de är otroligt fina!

Marga
0

# 8 Jag hörde också av en zooaffär att dom aldrig tar hem dom för att dom lätt får förstoppning och dör…. Men där jag köpte dom verkade dom inte tycka det var ett problem, och peppar, peppar, mina mår jättebra!

Johan-
0

Sambon har två i sitt kar, två honungsfägurami. Riktigt fina är dem

HeidiH
0

Ja, det är en mycket vacker fisk! men de är ju rätt så lättodlade har jag förstått, varför finns det inte svenskfödda att få taf i? Funderar om man skall våga chansa o köpa ett några iaf..

apistogramma
0

vi har odlat dessa små rara djur flera gånger tyvärr så verkar det gå någon otäckt virus på de flesta…. och fast man trot att de klarat sig så när de lekt första gången så händer det oftast att de får sår kroppen och blir fula i färgen… så så synd… har just nu två som klarat sig som är andra generationen här på en liten kull får se om de är friskare… önskar och hoppas…Glad

apistogramma
0

vi har odlat dessa små rara djur flera gånger tyvärr så verkar det gå någon otäckt virus på de flesta…. och fast man trot att de klarat sig så när de lekt första gången så händer det oftast att de får sår kroppen och blir fula i färgen… så så synd… har just nu två som klarat sig som är andra generationen här på en liten kull får se om de är friskare… önskar och hoppas…Glad

HeidiH
0

Så spännande! Håller tummarna att nya generationen är tåligare!