Vårat 240 L.
I akvariet har vi bara Malawiciklider, arterna är:
Golden spec. En hane och en hona ( spottar ut ynglen vilken dag som helst ).
Lombardoi. En hona och en hane.
Johanni. En hona och en hane.
Socolofi. En hane ( letar två honor men svårt att hitta ).
Maison Reef Zebra, två honor och en hane (hanen är vildfångad direkt från malawisjön) :)
( KOMENTERA GÄRNA )

fint kar och fina fiskar!
här om dan var jag i en kinarestaurang och de hade ett akvarium på 220 liter med mallawiiciklider! och det häftiga var att du har två av de sorterna som de hade dvs golden spec. och johani hanar! coolt!
Fina fiskar men… Dom ser ut att behöva mera käk! ;-)
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
hehe, håller på att mata upp dem, men just nu försöker vi få dem att leka så de får mat varannan dag ungefär, Honan som tuggar ( golden spec. ) är ju väldigt mager åd hon inte ätit på ca. 3 veckor så hon ska gödas upp lite innan hon kommer tillbaka till de andra i de andra akvariet.
Varför bara varannan dag? 
Jag själv matar upp mina honor ordentligt så dom blir aldrig sådär magra ens när dom tuggar, mycket mat innan lek så märks det knappt att dom varit utan mat i flera veckor :-)
vi känner en som fött upp malawisar i flera år, han säger att dom leker lättare om de får "svälta" någon dag då och då. Men nu var de så att när vi köpte golden spec. honan så tuggade hon redan på zoo.
Låter rätt egoistiskt att svälta dom innan… Speciellt när dom redan är i det skicket som dina.
Men visst, vill man ha yngel till varje pris så kan man ju testa sånna råd. För mej låter det helt befängt!
Dom allra flesta levande arter förökar sej bättre och får större kullar när dom är välnärna så jag ser ingen logik i påståendet om att dom skulle leka lättare av svält.
Hade en av mina honor varit så tunn som din golden så hade jag tömt henne på momangen!
Men alla har sin egna uppfattning!!! Våra fiskar trivs och mår helt bra! Slut diskuterat om maten!!! la upp bilderna för skoj skull på fiskarna och akvariet. och tänkte att folk kunde komentera om akvariet framförallt.