Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 2122 ggr
kaniniz1
0

Hur bor era kampfisk honor?

Bor de tillsammans, eller har ni dom var för sig eller, kan  man ha dessa med andra fiskar isf vilka andra fiskar rek ni att ha dom med?

Ni får gäna lägga in bilder ock skriva vad det är för hona/honor och vilken färg hon/de har =)

heffaklump
0

Jag har mina honor tsm i ett 40 L kar och det går bra. Så länge dom har plats att gömma sig på osv. Ibland brukar vissa honor vara riktigt agressiva mot varandra och då måste man ha dom åtskilt. De honor jag har har jag tsm med några guppysar och det går allderles utmärkt :) Om du vill se bilder på dom så gå in på inlägget: Kampfiskhonor (bilder)

kaniniz1
0

#1 Ok tack för ditt svar, jag hoppas inom kort få hem några kampis honor och skulle då vilja ha lite råd om hur jag kan ha dom för att dom ska må bra, och med ditt svar nu så känner jag mig lugn =)

Har kollat in dina honor och dom är GRYMT snygga… är sååå avis =)

heffaklump
0

Du kan ju fråga på din närmaste djuraffär varifrån dom tar hem sina kampfiskhonor. Den leverantören har säkerligen en hemsida där du kan se va dom ha rpå lager :) Du kan säkert be dom ta hem en viss sorts honor också (förutsatt att leverantören har dom). Duy kan ju också be djuraffären ringa och kolla med dom vad odm har hemma som dom kan skicka med vid nästa leverans :)

Så har jag hållt på för att få de där honorna x) Mycket krångel och skit men i slutändan så blev det bra :P

heffaklump
0

Kampfiskar är ju tåliga så dom klarar ju sig i vanligt akvarievatten eller hur man nu ska kalla det. Mörk sand uppskattas nog och växter ;)

Sloj-border
0

jag har 4 kampishonor och jag har 2 st tillsammans i 1 30 L och dom andra enskillt i mindre kar ;)

kumatass
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har 4-6 honor per Hane. Om du märker att någon hona är dominant och är llite av en "mobbare" så lägg henne i ett annat akvarium med andra honor. - (Den honan som var först i akvariet blir oftast dominant).

På bilden syns 3 honor och en hane!

[hilevij]
0

Jag har sju honor, en plakat hane och en vanlig hane i ett 200 liters akvarium tillsammans med lite andra fiskar, såsom guldbarber, sorgmanteltetror och slöjstjärtar. Det fungerar jätterbra för mig. Det kan blir lite fennafsning första gången jag introducerar flocken för en ny Kampfisk, det beror på hur dominant denna är. Fast det har aldrig varit lagomt mycket att oroa sig för. Sen showar dem lite då och då när dem träffar på varandra i akvariumet (spärrar fenorna) och det är jätte bra att studera detta beteendet då du lätt ser vilka av honorna som är dominanta och vilka som viker undan, då de som ligger lägre i rang snart "kryper ihop" och på de med mörk botten färg så ser man snart de vertikala ränderna.