Mina fiskar :)
Hej!
Jag tänkte lägga upp lite bilder på några av mina fiskar. Jag har även lite yngel efter guppys och platys så jag lägger upp lite yngelbilder också.
Första bilden: Wagtailhona som ska få yngel när som helst, därför är hon nu i yngelkar. Idag är det exakt en månad sedan hon födde 23 välskapta små yngel som alla lever fortfarande:)
Denna platyhane är den ljusaste Platy jag någonsig sett. Trodde först att han var albino, men han har ej röda ögon. Hans färg är rosaaktig och nästan genomskinlig. Någon som vet vilken färg han har? Jag vet att bilden är dålig, men jag fotade kanske 20 bilder på honom och detta blev den bästa. Denna fisk kan inte vara stilla en enda sekund;)

#0 åhh, wagtail är så häftiga!
#2 ska skaffa 4-5 stycken svärdbärare till mitt hundraliters lite senare!
fin din va!
#3 OJ, häfftigt med så många! vad gjorde du med alla då? ska också få yngel sen av tre gravida guppyhonor! hehe hmm, tror din platyhona är en indianplaty elr vad det nu heter!
#4 häftigt med olika storlekar!
#5 kanske GLASPLATY elr nåt?
#6 Ja, jag gillar också wagtail, de är riktigt fina =) Kul att du också ska skaffa svärdbärare, dom är väldigt roliga fiskar:)
Japp, jag blev väldigt förvånad över att det blev så många yngel. Jag har dom alla i ett yngelkar nu och ska ha dom däri ungefär en vecka till, tills jag ser att de överlevt och kan äta osv. Sedan ska jag flytta dom till mitt yngelakvarium. Ynglena är i lite olika storlekar ja, men om du menar de "jättestora" underst så är det neontetror som simmade under karet när jag fotade;)
Glasplaty har jag aldrig hört talas om, men det kanske kan stämma =)

#7hur stort akvarium har du? och sen lite frågor eftersom du nu ha svärdbärare!: föder dom yngel offta? och hur får man dom att leka? hur stora blir de? hur många av varje kön ska man ha?
#8 Mitt akvarium är på 66 liter, så jag kan inte ha så många fiskar som jag skulle vilja ha tyvärr. En svärdbärare får ungar ungefär var 34e dag. Hm, jag har aldrig tänkt på hur man får dom att leka men har man en hane och 2-3 honor brukar det gå av sig självt :P En svärdbärarhane kan bli upp till 15 cm lång, honan blir lite mindre än hanen. I vissa fall kan en svärdbärarhona få upp till 200 yngel, ibland fler. =) Dock har jag själv aldrig varit med om det..

okej tack för svaret!

hur går det nu med dina yngel?
Riktigt snygga platys och svärdbärare ^.^ Är så sjukt sugen på att skaffa antingen platys eller svärdbärare, men kan verkligen inte bestämma mig för vilket o.O' Men det lutar åt platys just nu :P