Herr och fru Kampfisk

Cavia…. Han-bilden vart jag impad av… Nice fokus och skärpa.. - Du behöver inte önska dig en ny kamera i julklapp iaf..
Hoppas leken och uppfödningen blir en annan fin julklapp… Vill du ha lite tips och trix om kampfiskuppfödning, så finns här många som som gärna hjäper dig..
//Robban

Lånade dotterns kamera, en Nikon D60…det enda negativa var att skärpan "satte sej" på glaset… och då syntes det hur kladdigt det är! Har en liten 3 åring oxå som gillar att titta på firrarna…väldigt nära med näsan mot glaset =)
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Hehe… Jo jag vet hur det är med småbattingar… Har själv 3st småhulliganer som har snoriga näsor ibland… hehe.. Men idag är dom. 11, 16, och 19 år gamla.

jäklar vad vackra bilder speciellt hanbilden! hoppas dom får ett häligt parliv i ditt akvarie!

# ja, det ska bli himla intressant att följa dom. Är nybörjare på just kampfiskar så det blir kul!

Den här bilden tycker jag oxå blev bra, visar min gigantiska (säkert 10 cm) guldgurami hane…han är störst och mäktigast i akvariet. Har en marmorgurami hane som är nästan lika stor, men bara nästan =)

Wow vilken snygging! ;) Du dår skaffa en hona till honom och testa para dom, dom har ju samma "lek ritualer" som kampfiskar :)

gosh gali goshman! den var inte liten! hehe! min största fisk är bara runt 3cm men din…wow!
vacker var den också!

#8 Han har haft en fru, tills för några veckor sen, då hon helt plötsligt dog =(
Det var egentligen en sån jag skulle köpa, men det blev två kampfiskar i stället =)
Marmorguramisarna är ett par där emot, har haft dom sen i somras, men dom vill inte leka…dom enda som ynglar av sej kopiöst är guppysarna…vilket är bra för då får dom andra mat