Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 3233 ggr
heffaklump
0

Uppdatering: Kampfiskyngel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte lägga upp lite nya bilder på ynglen, dom är nu 7 veckor och istortsett alla visar färger nu :) Har flyttat några stycken till ett annat kar så det blir lite lättare att fota dom ;) Börjar bli lite problem nu med plats åt dom, hanarna lär ju börja bli lite sura om typ två veckor :P

Här kommer lite bilder på dom ^^

heffaklump
0

Artemia är en klar favorit ;)

heffaklump
0

En ganska ljus en :)

heffaklump
0

En väldigt färgstark :P

gickan87
0

Fina fiskar, alla är honor som jag ser det?

Har du några bilder på hanarna också? Glad

Vart ska du göra av alla fiskar sen när de växt till sig? sälja, ge till djuraffär?

Hur många yngel har du?

//Erika som är sugen på kampfiskar Tungan ute

MVH Erika :)

heffaklump
0

Dom är fortfarande bara ca 1,5 cm och det går forfarande inte att se skillnaden på hane och honor ;) Alla ynglen ser ut som dom där, dom ser stora ut på bilden men det är för att jag har zomat en hel del på bilden :P

Om kanske 3-4 v så kanske det går att börja sälja dom, då borde hanarna ha ganska långa fenor tror jag ;)

Jag har ca 20-30 yngel nu.

Jag kommer sälja dom allt eftersom hanarna börjar bråka och det bli ont om plats. Dom växer ju så olika fort.

Sloj-border
0

OJJ HJÄLP!!!! :O :D guu vad stora dom blivit!!!!!!!! Skrattande MÅSTE få komma o se dom nån dag!!!!

heffaklump
0

Ja :) Du måste adoptera en också x) Måste bli av med dom snart om jag ska kunna ha plats för ct yngel också :P

gickan87
0

Ok dem ser gigantiska ut på bilderna. Men det är väl för att man själv har värdelös kamera och inte skulle få till så fina bilder som du lyckats med.

Minns inte om du visade bild på föräldrarna i din förra tråd?

Isåfall får du gärna visa dem igen :)

heffaklump
0

Hanen har tyvärr dött, honan lever kvar :) Hanen var röd/blå plakat. Honan är röd/blå vt.

Pappan ->

Sloj-border
0

#7 haha jaa om jag har platts ! xO^^ #9 HAR HAN??! :O :'(((

gickan87
0

Oj så tråkigt :(

Han var väldigt vacker!

heffaklump
0

Hittar ingen bild på henne tyvärr… Kan försöka fota en imorgon. men hon har röda fenor iaf och brunaktig kropp.

Hittade den här bilden på yngeln när dom bara var 1 dygn, gud vad det har hänt grejjor på 7 veckor x)

heffaklump
0

Han dog för ganska länge sedan, har ingen aning om vf tyvärr. Men men, hans barn lever vidare ;)

gickan87
0

#12 wow man kan knappt tro att det är samma fiskar!

Du får uppdatera oss med nya bilder längre fram Flört

heffaklump
0

Japp, det ska jag se till att göra :) Tror de föesta kommer bli hanar, tycker vissa börjar sluta visa sina vågräta ränder ochvara mer mörk på kroppen ;) Det brukar nu vara tecken på att det är en hane så vuxna hanar inte har dom där vågräda ränderna ;P

Sloj-border
0

okej / o guu vilken skillnad! :O :D jag har en kull med kampisar nu.. men jag tror inte jag kommer lyckas :P haha jag är inte lika nogran mm som du och jag har så hiiiimla mycket andra fiskar/yngel x)

heffaklump
0

Haha okej :P Men det är ju bara att börja mata med artemia så kommer det att funka :) Se till att byta vatten då och då också :P

heffaklump
0

( Ni får ursäkta alla mina stavfel, skriver lite för fort för mig själv så trycker på fel tangenter ibland) x)

Sloj-border
0

aa.. om jag lyckas :P

kumatass
0

Grattis Heffa till en fin kull… Fina fisken som man brukar säga!!

heffaklump
0

#19 Du kommer säkert lyckas :) Bara du inte ger upp så x)

#20 Tack :) Det kommer bli ont om plats snart x)

Sloj-border
0

#21 hihi aa vi få väl se hur det går! :)

pernillaa
0

#0: Vad är det för kamera och objektiv du använder?

Ha en bra dag! // Pernilla

heffaklump
0

Använder en Pentax K200D (som är väldigt dyyr, ca 10.000kr tror jag) när jag fotar fiskarna  så använder jag standardobjektivet ;) Har ett teleobjektiv också men då måste jag sitta typ 2 m från karen om jag ska kunna få fokus på dom x)

pernillaa
0

okej. Tack för infon. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

[hilevij]
0

Oj vad fina de har blivit på så kort tid! Det är verkligen kul att se hur de utvecklas. Och jag kan inte neka att det är underbart fina kort (man blir nästan lite avis där;))

heffaklump
0

Tack :D Ja dom har verkligen kommit igång med färger ocg växandet de senaste veckorna :) Snart blir det flytt för dom ;)

gickan87
0

Nu har det gått närmare en vecka, dags för nya bilder! FlörtSkrattande

heffaklump
0

Jag vet inte om jag ser någon större skillnad faktist :P Dom ser nästan liakdana ut. Men ska ta några bilder iallafall ^^

Johan-
0

Var bor du? Jag är på jakt efter en hane till min kampishona=)

BrallarN
0

Undrar jag också eller om du bor nära malmö eller stockholm är väl min fråga :D

heffaklump
0

Bor i sundsvall :P

BrallarN
0

OJ jag har ingen koll på sveriges geografi :p Fick kolla upp var sundsvall ligger och det ligger typ i norrland :D synd dock för jag hade velat ha en Kampfisk hane till mina tre honor och jag har ett 20 liters som vara står med ngra räkor och en snigel i

Johan-
0

Synd att det var så pass långt ifrån

heffaklump
0

Ja, jag har faktist ingen aning om hur ynglen kommer bli, har inte haft tillfälle att mata dom på typ 5 dygn nu, har varit sjuk. Dom ser ut att komma få hyffsat tråkiga färger och korta fenor. Troor dom har drabbats av någon sorts svamp nu också mitt i allt "/ Dom blrjar få som vitaprick och ser inte alls bra ut.

imsuchadiva
0

ursäkta, men hur kan man inte mata djur bara för att man är sjuk? :O

[hilevij]
0

Kan ju vara så att någon annan har matat dem :P

[hilevij]
0

Kan ju vara så att någon annan har matat dem :P

sussa08
0

#36 det kan faktiskt hända, vad som hellst kan hända och fiskar klarar sig ändå, annat med andra djur… Tycker det var lite taskigt skrivet då i alla fall jag inte tror att någon skulle försumma sina djur om de hade möjlighet till annat…

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

imsuchadiva
0

#39 Det var bara en fråga. Och fråga måste man ju få kunna göra?

visste dessutom inte att fiskar klarar sig länge utan mat. så då har jag ju fått lära mig något nytt genom min fråga :)

sussa08
0

Jaja klart man får fråga men jag uppfatade "tonen" som väldigt otrevlig bara :P

ja fiskar klarar sig men det är absolut inget man ska göra egentligen! De ska ju ha mat varje dag som alla andra djur men de kan ju lixom hitta saker i karet att äta på :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

heffaklump
0

Jag ger dom självklart mat varje dag, mamma har vell matat dom med lite flingfoder dagligen och det har ju gått ner. Bara det att jag kan inte mata dom med det ag igenltigen vill som tex artemia och sånt. Jag vågar inte sätta mamma i det jobbet med artemian och allt frysfoder osv :P Nu är jag ju frisk så nu får dom allt dom behöver ;) Kan ju säga att när jag skrev det så kan nog min attityd uppfattats som att jag inte matade dom, men jag var inte så superpigg då heller :P

Vågar man behandla vattnet med sånt där sjukdomsmebel som gör vattnet jätte grönt när man har yngel i det?

kumatass
0

Heffa!!!!!!

Nu är det dags att visa upp ynglen igen.. Hur ser dom ut??

(Nyfiken)

kumatass
0

Ville bara säga att nu har jag "Syndat". Frugan kom hem med en Julskinka…. Fan va gott..

Den röda tråden är: Akvariefisk -> Lutfisk -> Jul = Skinkmacka!!!!

heffaklump
0

Har inte haft tid att fota, slutspurten i skolan nu innan betygen. Ska se om jag får till några bilder, tycker inte dom växer något alls på längden. Antar att det bara kommer bli plakat (short tail) hanar. Dom har heller inte börjat bråka än med tanke på att dom är 10 veckor nu.

kumatass
0

Tänkte mest på färgerna… Fick du till några coola färgcombinationer?

heffaklump
0

Näe, inte enligt mig. Dom blev bara röda med lite blått inslag. Jag ska försöka få till någon kull här i veckan, har försökt fyra gånger de senaste tre veckorna nu men dom vill ALDRIG para sig även fast hanen har gjort enn superbra skummbo, honan är i lekdräkt men honan verkar inte bli tillräkligt intresserad av honom för att vilja para sig. Hon håller sig bara undan från honom även fast han inte gör henne illa. Hade då försökt fryra gånger och varge gång så har dom varit ihop ca en vecka och sen har jag helt enkelt särat på dom av hälsosamma själ.