Honor som dör -.-
Det måste typ vara något fel på mitt akvarium för jag köppte 1 Ancistrus hane och 2st honor hanen lever men inte honorna sen köppte jag även in 3st guppyhonor 1 av dom dog den andra är lite "knäpp" och den tredje är helt frisk …….. har även haft 5 st Platy yngel som var honor när dom kom upp i "börja föda yngel stadiet" så dog dom fast dom varit jätte pigga och matglada innan :/
Har sånadär stickor och enligt dom är vattnet bra :S har 24 grader ….
Lite Hjälp tack :S??
va lustigt det låter =/ det är ju rätt temperatur =/
du råkar inte ge de för mkt mat då??
det är ju lätt hänt =/
Nä låter nog troligare med för lite :P
Eller lagom för dom är inte jätte feta eller magra :P
hehe okej,,det går inget virus då??
fast de är ju skumt att det bara är honorna,,
Jag veet ,men hur kan "Viruset" bara angripa honor xP?!
hehe exakt,,=P
rådgör med ngn som har stor erfarenhet så kan du nog få hjälp =)
Du får berätta mer om ditt akvarium så blir det lättare att hjälpa dig.
Hur stort är det och vad har du mer för fiskar.
Stickor är väldigt opålitliga, det är bättre att köpa dropptest. De kostar mer men är mycket mer tillförlitliga.
Att mata fiskar för lite är nästan en omöjlighet. Jag har ett gäng norska flaggtetror som inte har fått mat på drygt två veckor och de är hur pigga som helst.
Övermatning är en av de största källorna till problem i akvariet. Det gör att fiskarna bajsar mer och det gör att man får högra nitritnivåer. Och det fiskarna inte äter bryts ner och ger nitrit det med.
Sen är det alltid svårt att säga vad fiskar dör av, ännu mer så när man inte har sett dem.
Kanske är PH värdet eller något annat värde i vattnet som spökar?
Det är på 54l köppt från Djur magazinet "Start paket" har Guppy hanar , en Ancistrus och 5st neontetror slamsugar akvariumet regelbundet 1 gång i veckan ca 8l per gång använder inget aquasafe eller liknande har i en nypa salt inte als mkt……Ger alg tab ca 1-2 gånger i veckan även en gurkbit ligger i under en natt då och då :/
Får väll ta och fixa ett droptest på hur mkt ligger dom på :)?