Guppystjärtar!
hej jag har hört att om man får en väldigt fin och ovanlig stjärtfena på sina guppys så kan man käna mer på dom än på vanliga fenor!
kan någon säga mig vad det finns för några olika sorters stjärtfenor och vilken/vilka sorter man får mest betalt för om man skulle sälja!
tack på förhand!

putt

behövs inget svar längre jag har hittat en jättebra sida!

ni kan låsa denna tråd för jag har hittat svar på min fråga!
vilken sida? :)

Man ska dock vara medveten om att ju mer man avlar på extremer desto mer känsliga kommer de att bli eftersom många egenskaper som har med fertilitet och överlevnad avlas bort.
Jag har köpt ett par vildguppys som ska få korsa sig med mina "vanliga" guppys för att få en tåligare stam.
Hur fin stjärtfena den än har är den värdelös om den dör efter några dagar eller inte kan föröka sig.
Det finns aldrig stora pengar att tjäna på djuravel…
#7 Nähä, så stora hästuppfödare tjänar alltså inte mycket pengar?

Det beror ju helt på vad man föder upp också. Större djur- större pengar typ.
#8 Ja inte blir man då rik på det
Det kostar mycket att ha djur, och försäljningen gör sällan att man får in mycket mer än vad djuret kostat under tiden hos en.
Visst, ett stort stuteri tjänar pengar. Men det är inte alls mycket i förhållande till arbetet man får lägga ut.

Mvh Stephanie 

Skulle också tro att de stuterier som drar in mkt pengar inte enbart gör det via själva aveln, utan genom tillridning, utbildning, inackordering m.m.
Nu var det här en tråd om fiskar o inte om hästar ;D haha
Men #0 ett tips om du vill ha lite udda fiskar. Är att blanda in endlers. De är mycket tåliga guppyn.
#12 Du har så rätt!

#12, 13 okej
tack