Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 772 ggr
goodcore
0

Bortskänkes: sandsnäckor

Har ett gäng, uppskattningsvis 40-50 sandsnäckor (olika storlekar) som jag skänker bort mot portokostnad och kostnad för emballage på 5:-. Vill bli av med dessa lite snabbt innan det blir alldeles för kallt att skicka.

Först till kvarn!

goodcore
0

Det går givetvis att bara ta några snäckor om man vill det, behöver inte ta hela gänget Glad

gickan87
0

Vilken sorts snäckor är det som du kallar sandsnäcor? phosthorn?

MVH Erika :)

sussa08
0

brukar vara malaysiska sandsnäckor man menar :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

gickan87
0

ok :)

MVH Erika :)

goodcore
0

jupp, är malayer jag menar Glad

akvariet
0

kan du visa en bild? vill se hur dina sandsnäckor ser ut innan jag bestämmer mig för jag är lite sugen fast vill nog bara ha runt 5 st elr så men bild vore bra…(på DINA snäckor)

akvariet
0

*PUTT*

villhailler
0

är en sådan bra eller .. lika bra somm äppel snäckan?

sussa08
0

Sandsnäckor är bra för växterna. Nästan ett måste om man har finkornig sand för att växterna ska överleva!

De är inte som äpplen nej men de är bra att ha!

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

akvariet
0

som sagt goodcore så är jag intresserad av 5 stycken!Skrattande var bor du? visa bild på dina snäckor!

akvariet
0

*PUTT*

sussa08
0

Skicka ett PM vetja! :)

akvariet
0

ej sussa08: jag har fassnat på det här med snäckor och vill veta massa info om de vanligaste akvariesnäckor(inklusive "skräpsnäckor") och vad de gör o.s.v

vill gärna ha tips om bra sidor…

vet du något?

tack på förhand!