Min nya kampfisk :)
Min "gamling" Frippe lever fortfarande så jag har inte "ersatt" honom, bara utökat mitt kampfiskbestånd (dock så bor dom i olika kar) :)
Har inte bestämt mig för vad han ska heta än, min man tycker han ska heta Göte :P
Såg honom på djuraffären i fredags och har tjatat på mannen sedan dess att jag ville ha honom. Imorse när han hade varit ute på lite ärenden så kom han hem med en tidningsinpackad påse :D
Här kommer lite bilder på honom, dock lite suddiga. Den första är på honom när han är kvar i påsen.
Vad snygg dem nya Hanen var :O!!!!!
Frippe var också fin :)
Och jag brukar nästan aldrig döpa fiska :P brukar kalla dem för tjejen killen lill flickan/pojken xD
//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/
Han är riktigt läcker, såg honom också i fredags nämligen men då killen inte alls gillar kampfiskar så vågade jag inte ens säga något om jag skulle kunnat tänka mig att köpa den..
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
#5 Tack så mycket! :D Nej, jag brukar inte döpa mina fiskar så ofta heller, det är bara den här som ska få ett namn, Frippe och en Ancistrus vid namn Malte som jag har döpt. De andra får vara namnlösa :)
#6 Visst är han :D Blev helt kär när jag såg honom. Han går nu tillsammans med äppelsnäckor, Körsbärsräkor och crystal red räkor. Han har käkat upp varenda litet körsbärsyngel men eftersom dom säkert var ett par hundra stycken 2-3 mm stora så ville jag inte invaderas av räkor :P Dom vuxna räkorna har han jagat lite men jag har inte märkt att han har gjort något mer med dom. Har väldigt mycket mossa till räkorna också.
Någon som vet om han är veil tail eller crown tail? Det ser ut som veil tail men fenorna är lite "flikiga" som på crown tail. Syns lite på första bilden.
#7 Måste faktiskt säga att jag är riktigt avundsjuk på dig nu! :P
Han är såå snygg! :D
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
#8 Hihih :) Tack! Han är verkligen jättesnygg.

det är nog en veiltail :) men han kan ha CT gener i sej ;) riktigt snygg! :)

Han är nog helt vanlig veil tail ;) Kan inte se tecken på något annat. Fin var han och duktig på skummbon ;P
Vilken snygging! Tänk att ha en sådan hos mollysarna, skulle bli jätte snyggt ;) Men jag tänker inte ta honom så du behöver inte oroa dig ;)