Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 734 ggr
gickan87
0

Äppelsnäckorna har rymt!

Hur långt kan en äppelsnäcka gå innan den måste stanna och krypa in i skalet för att inte torka?

Mina två honor har lyckats klämma sig ur karet inatt, hittade ena nu bakom byrån men kan absolut inte hitta den sista. Tiden rinner ju ut för henne Gråter

Behöver alla tips och råd jag kan få för att hitta den!

MVH Erika :)

gickan87
0

Hittade henne precis, eller rättare sagt katten gjorde det. Hon hade krupit ner i kattens vattenskål, så smart!

Får se hur det går med den andra som låg bakom byrån, den har ännu inte kommit ur sitt skal. Men flyter inte längre iaf.

sussa08
0

Den kan ha klarat sig, bara att vänta och se!

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

gickan87
0

Jag läste nånstanns att de kan klara sig utan vatten i upp till 2 dygn. Så den får ligga i akvariet över natten iaf. Full av spindelväv var den också så fick lov att tvätta av den lite försiktigt.

OzzysMatte
0

hihi så smart av snäckan att flytta in i katten vattenskålTungan ute

gickan87
0

Haha ja :D

Den andra verkar överleva den också, den har börjat titta sig omkring nu och om man snuddar den över "locket" så drar den sig in fort.

gickan87
0

Tror ni att den som jag hittade på golvet kan drunkna om den ligger på bottnen? den har öppnat locket men rör sig inte. Är rädd för att den inte kommer upp till ytan för att hämta luft :/

sussa08
0

Den lär inte drunkna, nej :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

LisaR
0

Min ena lyckades också rymma, och låg då på botten ett tag med locket lite vidöppet, men var redan dagen efter lika pigg som annars.
Har inte haft någon mer rymling sedan dess :D

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

gickan87
0

Jag har tejpat igen alla större hål på baksidan så nu kommer de inte ut från karet.

Dock tycker jag att alla 4 snäckorna har varit lite slöa de senaste dagarna.

BrallarN
0

Min krabba smet första natten jag hade den men pappa väckte mig för han träffade den i hallen :D