Imon Tisdag Blir det av!
Jepp imon ska ja få köpa img akvarium på 54L.. Vart inne ida på Herkules Zoo och bestämmde mig.
Får bara hoppas på att den inte blir slut såld, ja råkar alltid ut får sånt annars å har ingen chans att ringa dit å boka en häller.. Men men..
de blir vanliga stanard fiskarna med, nu har ja minnesförlust så minns inte va dem heter asg minnet e kort.. ja vet va dem heter men får inte fram de…

#1 jaa dem 2 å sen tänkte ja på andra med..=) men märker om drygt 1-2v va de blir för firrar… ska bli så rooligt..=)
gu va kul, det e roligt att inreda också! :D
+#3 hehe jaa jag tycker de medhoppas ja får det fint med…
Vilket e bäst:
att sätta dit växerna innan vattnet krm
Eller efter när ja har hällt i vattnet?
tror att det e bäst att efter du hällt i vattnet sätta i växterna ;)

när du fyllt ca 1/4 med vatten kan du sätta dit växterna :)
#2 molly eller Svärdbärare? :)
#4 Ok tack=)..
de blir mer än 2 sotres fiskar.. men märker å ser vad dem tycker gå ihop å vilka ja tycker e fina..=) men de blir nog dem 4 kanske, ja få se.. måstef funderar på mera, ja vet 1 men krm inte på va den heter.. dumma mig..=) så går de när man inte har hållt på me fiskar på några år.. då glömmer man..
jag startade upp mitt andra 60 liters, får se vad det blir där :) har en jälla massa guppyyngel :D
jäkla massa*
#9 va roligt, hehe ja få se va som blir, ska kolla i djuräfafer å bara me dem som jobbar där så ja får me mig rätt saker hem idag=9 ser så framemot de! ska bli såå kul..=) å va så länge sen ja pillade med ett akvaruim, så ja kmr säker att fråga om ph å allt de…=)
när man har fått till phvädet å de, tar väl 1v innan man har fått de i akvariet, ska man vänta nån extra dag el kan man köpa firrana me en gång efter nä'tr ph balans å de är ok i vattnet??
tror ja kmr köpa 54l el 65l.. ska se på vad som ingår i startpaketet där..=)
jag hällde i vatten och aquasafe och väntade tre dagar ;)

har du köpt det nu? :)
Jag måste bara få låna tråden lite :)
jag fyllde mitt akvarium(rengjorde sanden ordentligt) och hade i aquasafe och rötter, allt var jättefint och klart, man nu efter ett dygn börjar det bli grummligt. har pumpen och lampan igång sedan starten och planterade växter idag, vad händer? kommer det att försvinna? hur får jag bort det? tack på förhand ;) tacksam för svar.

#13 det är antagligen smuts från gruset! det brukar oftast bli så och det försvinner efter några dagar (du behöver alltså inte göra något) ;) tänk på att du bara ska lampan till akvariet tänt i 8-10 timmar :)
puh….tack va bra ;)
va å köpte mitt igår, å inredde de å allt! de blev såå snyygt, ja e riktigt nöjd, men pumpen tog ja bort förut efter som vattnet e för varmt, ligger på 30g å ja ska ha runt 25-26… Ja ska åka senare å köpa stickor å de så ja vet hur ph vädet e för de glömde ja igår ;) så fiskar kanske kan komma på lördag om ja har tur, annars måndag!.. måste köpa mat å pellets me te firrarna, så ja inte behöver tänka på de, för de lilla som man fick me håller inte länge..
hehe mina pengar e slut nu pga detta, så får snylta mat hos andra hihi.. men va gör man inte för att få de man vill ha!.. haha..
Åh vad spännande med nystartade akvarium! :D Jag blir riktigt sugen på att starta upp en ny jordbalja och köpa lite vilguppys och slänga i, fast för tillfället har jag verkligen inte råd x]
#17 hhi a a de e roligt å de blev så fint med
Imon Torsdag ska jag köpa lite fiskar med, ja längtar verkligen efter de.. har sett fina firrar som ja vill ha.. ;)
#18 Oh, skojsigt med firrar :D Vad blir det för något? ^.^
#19 de blir guppys, såg riktigt fina sådana i äffaren idag som jag vill ha, lite olika färger på dem, sen så ska de bli nån mer tror de blir dalmatiner mollysar med.. å sen nån mer,, sen rästen köper ja på lördag el månad så ja ser att alla klarar sig..=)
Vad kul :D Du måste lägga ut bilder sen när fiskarna är i ;]

#16 varför tog du bort pumpen?? :P
#21 jo bilder kmr, men till helgen då=)
#22 nää inte pumpen utan den som ger varme värmepumpen heter den väl? den har ja tat bort, men inte pumpen för då får dem inget syre el så ju