2 korta frågor
1. om man råkat mata övermycket nån gång? (för en timme sedan) kan man strunta i att mata imrogon? eller mata mindre en vad man brukar ?
2. jag har riktigt mysteriska vita fläckar, se bild.
jag åkte hemifrån klockan 4 igår, och kom hem klockan 7 imorse, men då sov jag (dygnade med kompisar därför gick ja hem tidigt) men nu när ja vaknade klockan 2, såg ja dom mystiska vita prickarna! så som ja har räknat dom är det 25 prickar, utspridda i akvariet.
här kommer dem:
Mata på som vanligt tycker jag, en gång gör lixom inget :)
Menee, har du nå snäckor i karet?
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
#1 den enda "snäckan" jag har är den man ser mellan pumpen och glaset

vilka fisk har du i ditt akvarium….det kanske är fiskrom.
åhnej , fiskrom Otja.. neon tetra, ngn vit konstig haha, sugfisk, nån orange, minns inte namnen på någon :)
har haft en som ja tyckt vart lite tjockis, haha tänk om.. ;o
har en till fråga btw, imorse såg ja på min sugfisk, då låg den på marken uppochned och flämtade, blev nervös. nästa gång var den åt rätt håll på marken, flämtande. varje gång ja tittat på akvariumet har den legat ochj flämtat någon stans. känns som en lever, vad ska ja göra?
den är död nu :(

Är det mycket matrester kvar i karet kan du försöka suga upp de med sandtvättaren eller ta upp det med en håv, risk för förgiftning annars…