Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 823 ggr
gickan87
0

Era digitalkameror- OT

Ni som får så fina kort på era fiskar och akvarium, vad har ni för digitalkameror?

Är på gång att köpa en ny och då kan jag ju lika bra skaffa en som jag vet fungerar på det jag offtast fotar :)

MVH Erika :)

GuUuLd
0

Har en Canon EOS 1000D.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

sussa08
1

är du ute efter en kompakt- eller systemkamera ^^ Vi har både och som är riktigt bra :P

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

gickan87
0

Den billigaste ^^ nej men kompakt tror jag väl att jag vill ha :)

MVH Erika :)

CyberLizard
0

Något som är bra är om du kan växla till Sk "Makroläge" så att du kan fota rätt nära objektet. Du ska också kunna välja bort att fota med blixt.

sussa08
0

Med kompaktkamera gillar jag olympus, i alla fall min XD

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

SofiaBlomberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Olympus Mju5000

Olympus 1010

Dom kamerorna har jag, fungerar utmärkt att ta bilder med.

Denna bild är tagen med 1010 =) Macroinställningar,

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

heffaklump
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om du tycker om att fota mycket så tycker jag att du ska satsa på en systemkamera :) Du kan göra så mycket mer med en sådan och du kan få mycket bättre bilder än med en digital kamera ;) Du kan också köpa till massssor av olika sorters objektiv.

Jag anväder en systemkamera som heter Pentax K200D dock så kostar den ca 10.000 kr :P Men det finns ju masssor av andra bra och billiga systemkameror.

Denna bild är tagen med min systemkamera :)

( Förstesten, Sussa08, om du ser det här så är det där en av dina rosa snäckor du skickade till mig ^^ )