Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 2058 ggr
heffaklump
0

Simmar konstigt

Hej, har ju då kampfiskyngel nu som är 4 veckor. Dom växer jätte bra och sånt men jag har börjat märka att några av ynglen värkar ha svårt att hålla sig upprätta. Det är som att stjärten tynger ner dom, dom kan helt enkelt inte stå stilla i vattnet i upprät ställning. Jag undrar om det kan vara någon slags sjukdom som har drabbat dom som man kanske kan återgällda? Vill inte förlora dom nu när dom är så stora. Eller kan det vara så att vissa helt enkelt inte hänger med i utveckligen och det är så att starkast överlever? Kan det vara att simmblåsan inte är fullt utvecklad?

Tack på förhand :) // Linda

heffaklump
0

Putt, börjar bli lite krisigt nu… Fler har börjat få svårt att simma (men dom äter som vanligt). Har märk att dom flesta har som ett vitt parti på magen, kan det har något att göra med någon sorts parasit/sjukdom att göra?

heffaklump
0

Putt… någon borde vell ha något att säga även om ni inte vet vad det kan vara? den är ju läst över 66 gånger.

-Cissi-
0

tyvärr vet jag inget om kampisar men hoppas att du får svar och att dom klarar sig

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Lovizaa
0

Jag har ingen aning, men pröva med en medicin mot "osäker sjukdom". Den räddade min Kampfisk.

heffaklump
0

Vet inte om jag vågar behandla ynglen med det, kanske är för starkt för dom eftersom dom fortfarande är ganska små och kännsliga.

Byter för övrigt vatten nästan varge dag då det blir ganska aljigt fort. Byter ca 5 dl varge dag.

niffen
0

Är dom böjda eller raka? Foto kanske? Inavel tänker jag på, som det kan bli för guppysar efter ett par generationer…

heffaklump
0

Jag tvivlar på att dom kan vara släkt. Mamman är vt och pappan är plakat. Dom är inte börja utan dom kan vara inte hålla sig upprätta. Nu är isortsett alla så… Men dom äter och så men det ser ganska jobbigt ut för dom. Dom ser helt normala ut. Kan tyvärr inte ta några bra kort på dom då jag ahr dom i ikea låda som inte är s genom skinlig spec inte för ett kamera.

niffen
0

Det kanske ordnar sig när dom blir större och växt på sig lite? :)

heffaklump
0

Får hoppas det, bara det inte är nåt som smittar så o.o Då skulle det vara illa, har ingen starns att flytta dom.