Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 1623 ggr
beliivelove
0

Vanliga Fiskar attakerade Kampfisk!

• Min lillebror har … Tetror, och några andra fiskar i sitt akvarium, och så köpte vi en Kampfisk, som skulle passa bra, men i morse såg vi att de andra fiskarna hade ätit upp hans fenor, stackars fisk, så nu förde ja över honom till mitt 100liter kar, som håller på att,.. renoveras asså det är klart för fiskar och så… så nu är det ingen fara för honom , vi har kollat ph värdena och det var jätte bra, kanske lite högt men inget skadligt, och ja undrar nu kan dessa fenor växa ut igen? :)
  • Hur långt tid tar det isånnafall?
fellfrosch
0

Kampfiskar läker snabbt :)

beliivelove
0

Är du säker på det ;)

Ungefär hur snabbt , för den kan knappt simma ;(

fellfrosch
0

Bara den har det rent så att det inte blir infekterat, det är ju som öppna sår :/ så ska det läka snabbt iaf. Nu kan ja gju inte riktigt säga hur snabbt för mina kampfiskar har aldrig blivit så skadade och jag har inte sett din heller men .. Nej jag vet inte faktiskt :/

beliivelove
0

Okej ;) tack för svaret, får bara hoppas på det bästa! ;)

fellfrosch
0

Det ska nog gå bra :) Det finns säkert nån annan här inne som vet lite mer som kan svara mer utförligt ;)

heffaklump
0

Vad har du för fiskar förutom tetror i karet? Levandefördare (tex Guppy, Platy och svärdbärare) och barber kan vara riktigt elaka mot kamphanar. Även kamphanarna kan tugga i sig de andra fiskarna. Kampfiskar är också ganska kännsliga mot strömt vatten dels för att dom i det vilda lever i stillastående vatten + att dom har ganska långa fenor gemfört med den lilla kroppen som kan göra att dom har svårt att simma.

beliivelove
0

Jo .. sånna barber också.. eller ja dem är väldigt lika barber!

Inte guppies, eller ngt sånt bara tetror och barber

heffaklump
0

Ingen bra kombination med en Kampfisk hane. Dom kommer dugga på hans fenor tills det inte finns någon kvar "/ Det är ortoligt stressande för hanarna. Hanar ska igentligen gå själv (tycker iallagfall jag för deras eget bästa).

beliivelove
0

Okej.. ja nu har ja honom i mitt akvarium, där han är själv med en Guppy hona, som är skygg! så…