Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 1704 ggr
OzzysMatte
0

Varför dör dom?

Min kompis har ett nystartat akvarium. Och hon var väl egentligen för snabb med att stoppa i fisk i det men värdena är bra. Både Ph, Kh, nitrit och allt sånt, ändå har en fisk dött och en ser lite hängig ut.

Varför dör dom?

Jag har också ett nystartat akvarie men ännu inte vågat stoppa i nån fisk…vill ju inte det ska hända migRynkar på näsan

heffaklump
0

Vad använder hon för tester? Stick prov kan visa fel ibland.  Hur länge väntade hon med att mata dom?

OzzysMatte
0

Hon har sånt där dropp-prov eller vad det kallas. Matat dom har hon gjort från första dagen sa hon när jag ringde nu men bara liiite. Allt var tydligen slut efter knappt 20-30 sek.

Mig-
0

jag väntade i tre dagar innan jag stoppade i mina guppys, men den ena har redan dött efter 2 veckor

sussa08
0

guppys är så känsliga så de dör för i princip minsta lilla, oftast :(

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Mig-
0

jag trodde att de var tåliga:S men de tre jag har nu är jättefriska!

heffaklump
0

Vad har hon för fiskar då?

OzzysMatte
0

Hon har 3 Platy kvar, 2 honor och 1 hane, ett litet stim med tetror än så länge

OzzysMatte
0

Nu har även de 3 sista platyna dött… fortfarande inget fel på nåt av vattenvärdena tydligen. Och tetrorna mår fint. Kan det varit nån sjukdom de hade med sig från zoo-butiken?

TccT
0

Tror nog ändå att för många fiskar för tidigt och mat ställt till det med vattnet.

OzzysMatte
0

#9 jo det var min tanke också, men om alla värden är bra så borde det ju inte vara därför eller?Obestämd

TccT
0

Ibland visar tester lite fel. Det är lätt hänt att det kan bli lite krångel i just nystartade akvarium. Så man ska det det väldigt lugnt med antal fiskar. Mata väldigt försiktigt med flera dagars mellanrum.

OzzysMatte
0

Börjar fundera på om det inte trots allt handlade om dålig kvalitet på platyna. Hon ringde för nån timme sen och berättade att hennes glödbandstetror lekte. Så då måste ju åtminstonde dom vara nöjda med miljönTungan ute

På måndag ska även jag våga köpa mina första fiskar äntligen