Mossbollar
Vart kan man få tag på mossbollar? Har aldrig sett det i djuraffären jag brukar gå till, eller har faktiskt inte sett det någon annanstans än på bild.
Kanske är det någon här som har till salu? :)
Det brukar finnas på tradera. Köpte mina mossbollar där :)
Okej :) Tack för tipset, ska kika lite där ;P
Man kan säkert be sin djuraffär att ta hem mossbollar. Min djuraffär har tagit hem det och andra växter till mig.
Okej, har det blivit dyrare om man ber dem ta hem?
Nej, det tror jag inte. Inte hos min djuraffär iallafall men jag vet inte hur andra är.
djuraffärer tar hem det man vill ha sålänge det finns på deras beställningslista!
du kan ex gå in på en djuraffär och beställa en röd Kampfisk, då ringer de sin leverantör och frågar om de har några röda osv =)
vill man ha lite ovanligare fiskar och sånt så kan man alltid fråga sin djuraffär om de kan skaffa fram det åt en =)
Okej :) Tack för svar! :)
#6 Inte alla affärer… Här är det "du får vänta och se vad som kommer in, vi har ingen aning innan leveransen kommer".
#8 - då är de bara lata ;)

Det kan ibland handla om att vissa fiskar/växter måste beställas i flerpack. då kan det nog bli svårt att ta hem bara en enda växt eller liknande. för då måste djuraffären ha plats för dom andra.

Bor du i göteborg/närheten av så finns det på Hornbach i alla fall =)
Bor inte alltför långt ifrån göteborg, men är där så otroligt sällan och känns lite långt att åka för ett par mossbollar :P