En liten fråga rörande kampfiskhona (?)
Jag fick hem en jättefin grå och röd doubletailhona igår :) Men nu är det såhär.. Ska honor spärra ut gälarna mot andra fiskar och jaga dem? Det måste vara en hona för hon har en vit plupp mellan fenorna på undersidan och hon har små fenor med 
Ja honor gör också så :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
ok tack och lov! Har aldrig sett honor göra så innan och jag har ändå tre till :) De är visserligen mkt snällare.. menmen

Kamphonor kan vara lika sura som hanar mot varann ;)
Illa.. :< Jag vill ju inte behöva göra mig av med henne.. Hon är inte riktigt lika sur som en hane men hon tycker om plakathanens bakfena lite väl mkt..
Enligt mig går honor nästan alltid lika bra ihop som hanar, dvs inte alls XD Om inte de har gått tillsammans hela livet typ :P
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Ok :( Ja de heter ju Kampfisk av en anledning.. och hon gick själv i affären med ..
Hoppas bara att jag inte behöver göra mig av med henne med det ser illa ut
eller så får jag väl skänka bort en av de äldre som nog inte har så lång tid kvar ändå (har en ensam hane i ett annat akvarium nämligen)

Har du inget annat litet kar du kan ha henne i då? :)
Jag har en skål på 3-4 liter men det känns rätt taskigt 

Det går ju att köpa sånna där billiga ikea lådor eller petboxar ;)
Det kan jag ju göra
tyvärr ligger närmaste IKEA 10 mil bort.. och min mormor vägrar köra ut mig till djuraffären *suckar*
Men jag ska se vad jag kan få tag i
Det går att ha henne i den tillfälligt (=ett par dagar) och då har du ju tid att fixa nåt annat till henne under tiden iaf :)