Vad är det du vill ha hjälp med? Om du vill atta alla yngel ska överöeva så kan du flytta honan till en annan skål där hon kan föda ifred och då kommer nog inga yngel heller bli uppätna.

ok jag vill ha mycket hjälp allt ni kan tänka på. tack så mkt
antingen egen akvarium eller yngel-kar om ni har ett sånt, annars är risken stor att ynglen blit uppätna av dom andra fiskarna.
Sen när mamman verkar ha föddigt klart flyttar du tillbaka henne till det vanliga karet och låter ynglen bo själv, bara att mata och sköta som ett vanligt akvarium tills ynglen är stora nog att säljas eller släppas ihop med dom andra fiskarna ;)

när kan dom säljas
ja när dom börjar bli större så du kan se kön på dem ;)

mm men det är bara en som jag hittade i min skål:(så jag hoppas att den övarlevaer men jag vet att det är några mer där inne nån stans jag hittar dom inte bara.bara ett enda yngel det får jag inte sälja men kanske vi får se.
då kanske dom hann äta upp dom andra :(

det tar ganska llång tid innan du kan sälja dom för dom växer långsamt! :P men det beror ju på vad man matar dom med också.. du kanske san ge/sälja dom om ca 7-10 månader.. det beror ju på hur snabbt dom växer.. ;)

men jag kan väll sälja nån av dom innan det när dom är yngel fortfarande

det kan du säkert men det är inte många som vill ha yngel + att dom kan vara mycket känsliga för vatten byten.
Skulle inte du skaffa ett bättre akvarium?

men jag har ett akvarium vi fixar det på tisdag för att jag kan inte själv och pappa kan inte immorgon eller idag och på måndag ska vi bada i jönköping och sånt så det blir måndag