Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 4468 ggr
heffaklump
0

Ägg! :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har mina kampfiskar lekt ^^ Det va min ganska unga plakat hane och vt hona som parade sig. Honan är turkos/blå och hanen är röd/blå/svart! Dom höll på i ca 2 tim och i början så trodde jag nästan inte att honan hade några ägg alls, det tog ca en halvtimme innan hon började lägga mer än 10 ägg åt gången.

Jag kanske kommer lägga upp en video på leken om jag nu lyckas få över videon till datorn x) Jag är inte så teknisk (a) Men just nu så får ni iallafall se lite bilder :)

Har en fråga också, när man fixar infusorier, ska man ta vatten från akvariet eller från kranen?

Omfamningen -->

heffaklump
0

Hanen plockar upp ett ägg (dock lite suddigt).

heffaklump
0

Massor av ägg :D

heffaklump
0

Och lilla honan som också va duktig på att plocka ägg (honorna brukar kunna äta upp äggen ibland) (:

-Cissi-
0

gattisGlad

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

anne-22
0

så kul och fina kort att du lyckades ta i rätt ögonblick. stort grattis

heffaklump
0

tack :D Jag hoppas verkligen att allt går vägen för äggen/ynglen nu ^^ jag kunde tvärr inte ta några fler/bättre bilder än dom för jag ville inte störa för mkt (:

heffaklump
0

Putt ^^ Kanske lite tidligt men… ;)

[hilevij]
0

Oj vad spännande :D Riktigt fina föräldrar, undrar hur bebisarna tänker se ut ;) Skit snygga bilder också, hur lyckas du få så klara färger? :O

Sloj-border
0

guu vad kul! :D du får uppdatera oss med mycket bilder! :) gu vad kul det skulle vara om du får in videon på datorn! :))) fina bilder också! :D

heffaklump
0

Jag ahr systemkamera med blixt när jag fotar så det är vell där de klara färgerna kommer ifrån ;) Det blir lite överdrivet klara färger än vad det är i verkligeheten, honan är mycket mer blå och hanen ahr inte lika skrikröd/blå färg :P

Jag ahr videon på datan men jag tror jag måste ladda upp den på youtube för att den ska funka… Vet inte riktigt hur det ska gå till då jag inte är medlem o.o

heffaklump
0

Justja, glömmde att berätta att äggen blev befruktade och man kan se små yngel i äggen! :D Dom lär ju kläckas i natt och gud vad jag längtar tills imorgon! ^^

Sloj-border
0

#11 åh vad kul! :D:D #10 okej :P men bli medlem! :D

Johan-
0

Härliga bilder =)

heffaklump
0

Ska se ifall min kompis kan ladda upp den ist ;)

Sloj-border
0

okej ;D

heffaklump
0

#13 Tack :D

Nu ska min kompis ladda upp den så snart så får ni se videon ^^

Sloj-border
0

åh :D spännande! :D

Lovizaa
0

Grattis! Det blir nog riktigt snygga yngel, du får ta och paxa några åt mig. (A) Skrattande

Sloj-border
0

jag har en fråga till dej som kan mycket om kanmisodling :P vattnet som dom ska leka i, ska det vara vanligt kranvatten eller vatten från akvariet? :)

heffaklump
0

#18 Tack ^^ Ja visst det ska jag, men måste först få dom att överleva ;)

#19 Du behöver bara ta vanligt kranvatten och fylla karet till 10 cm och och lpta det står i 2 drygn sen är det bara att köta igång ;D

heffaklump
0

Nu har ägge  kläckts :D Pappan är i full gång med att hjälpa alla små som faller ner, dom blev ganska många och det är typ hälften av dom som ligger tyå åvanför skummboet som inte kommer ner x)

heffaklump
0

Här är en liten bild på ett litet yngel som precis har kläckts ^^ Så söt <3

heffaklump
0

Han har byggt västa stoora skummboet utanför plastmuggen x) Det är jätte högt o.o

fellfrosch
0

Aaw ^^ sött

Rafflan
0

wow, längtar på videon ;D

heffaklump
0

Jaa det gör jag me :D Vet inte riktigt om han göra klart den igår -.- Men idag någon gång så kommer jag lägga ut den iallafall ;)

Rafflan
0

okey :D

*väntar* ^^

Sloj-border
0

jag ska para mina kampfiskar idag :D

heffaklump
0

Vad roligt ^^ Hoppas det blir nåt ;)

Sloj-border
0

#29 ja! ^^ :D

heffaklump
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu ni :D Nu kommer videon xP Jag är inte bäst på att filma men… den duger.

Sloj-border
0

åååh! :D:D

anne-22
0

vilken fin film ,rogivande. hoppas allt går bra.

Rafflan
0

wow, vilken fin film, ganska tufft att se hur dom gör liksom :D

heffaklump
0

hehe tack alla ^^ han är en riktigt bra pappa ;D

Sloj-border
0

vad har du filmat med? :O jätte bra bild! :D

Sloj-border
0

vad filmade du med? :O det är jätte bra bild ju! :D

heffaklump
0

Emh.. o.o Det är en video kamera helt enkelt xD Har ingen aning om vad den heter xP

Sloj-border
0

okej :p

carrrrrooooo
0

jätte fina bilder och film:) men vad är ddet du har vid ytan? en plastmugg? Kan inget om kampfiskodling;) häftigt såg det ut iaf..

För några år sen hade jag en jätte fin kamp hane som la jätte mycket skum, men han visade aldrig något intresse till mina 3 honor.. kanske ska börja med kampisar igen;) blev lite sugen nu..

Lycka till med allt!!

Sloj-border
0

#40 man har en plastmugg för att inte bubblorna i skumboet ska gå sönder lika lätt ;D

heffaklump
0

Har bara klippt av en plastmugg på mitten och tejpat fast den så ca 1 cm av kanterna är under vattenytan ^^ Då går som #41 säger inte boet sönder lika lätt, tex om du ska ta ut honan eller hanen :)

heffaklump
0

Så här ser dom ut idag och är 2 dagar gamla från kläckning ^^ Visst börjar dom likna små kampfiskar?! :D Eller är det bara jag? xD

Sloj-border
0

ååååwww!! ja dom ser nästan ut som små kampisar ^^ <3333333333

Lovizaa
0

Grattis! :D

heffaklump
0

Tack :D Dom kan nu också simma fritt utan att behöva simma upp och ner och försöka fastna på rutan eller i bubblorna ^^

Lovizaa
0

Hihihi, vilket utseende hoppas du mest på att dom ska få, eller bara en om det nu blir så. ^^

Sloj-border
0

#46 å vad kul! :D vart har du dom? :D

heffaklump
0

Jag har ynglen på mitt rym i ett kar :P Jag hoppas dom blir plakat och för det mesta blåa, iallafall hanarna (om det nu blir några som överlever) ^^

Lovizaa
0

#49 plakat är väldigt fint. :)

heffaklump
0

Jaa, det säljs ju inte i djur affärer. Eller jo, som fejkade honor ;)

Sloj-border
0

jag tycker också att dom är jättefina! :)

heffaklump
0

Hehe dom är lite mer "naturliga" eller vad man nu ska säga :P

Nu är ynglen snart 1 vecka och jag tror dom äter bra och mår bra ;) Dom är iallafall många och i stort sett alla är frisimmande. Det är några få som inte riktigt kan det och kämpar och kämpar… tror nog dom kommer dö "/ Men det är så få och det är de strka som överlever ;)

Jag har gjort en liten video igen på ynglen och jag lyckades då hyffsat bra fokus på de små ^^ Får se när jag lägger upp videon.

Sloj-border
0

gör dee!!! :D

denaye99
0

nee vilka söta kapisar du har dom är så fina.jag hoppas det går bra för dig och dina kampisar

LisaR
0

åh så sött :D
mycket fina bilder :)

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

denaye99
0

grattis till dina söta fiskar

heffaklump
0

Tack allihopa ^^ Jag hoppas min kompis loggar in på msn snart så han kan ge mig länken till videon (om han nu är klar med den) :P

Rafflan
0

Kommer du sälja dom privat eller till djuraffären? :D

heffaklump
0

Kommer börja med att försöka sälja privat till dom dom har någon aning om vad en Kampfisk är :P så dom får bästa möjliga hem! Och jag tror jag kommer behålla dom felsta honorna och kanske någon hane om jag nu ens får nåt yngel att överleva ;)

heffaklump
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så här är en luten video på ynglen ^^ Orkade inte ha nå ljud så det fick bli ljusdlöst xP

Lovizaa
0

vilken bra skärpa, :) och söta yngel :)

Sloj-border
0

ååååwwww!!! :O :DDD<3

denaye99
0

söta

heffaklump
0

Nu har jag nya ägg ;D Min nya delta atil hane och hona parade sig nyss och det blev massa ägg! Hanen har varit skit dum mot henne från att jag släppte ner henne med honom igår kväll -.- Hon har nästan inga fenor kvar och massa fjäll har lossnat "/

Sloj-border
0

hur går det med småttingarna? :D har du köpt några nya? :) det hade vart kul med en "fiskträff" här i sundsvall! :)) tycker inte alla sundsvallsbor det skulle vara roligt? :)

Lovizaa
0

#65 Kul. ^^ Asså att du fått fler ägg. :)

Evelyn
0

#66 det vore något det! :)

Evelyn
0

Kul att höra att det funkar bra med odlingen Linda! Har du ordnat några bilder på nykomlingarn än då? :D

Sloj-border
0

#68 eller hur! :D vi i sundsvall borde ju fixa nån akvarieträff ju! :D är det nån mer som är intresserade? :)

heffaklump
0

Jag är helt med på att fixa fiskträff ;D

Ja jag har ennu en till kull nu, köpte ju en ny kamphane (och även 2 honor) och han blev pappa efter bara 1 dag ^^ Jag måste åka och köpa atemia ägg nu, matar ynglen med super krossat fiskfoder som kanske inte håller så länge… Jag nog också koka ett ägg och smula ner i karet också :P

Ska se om jag kan få till lite nya bilder på de små idag ;) Är sjuk satt jag har ju inte spec mkt att göra xD

Sloj-border
0

vad kul! :D

ÅÅ vad kuul!! jag måste köpa en till hona jag med! :P haha jag är också sjuk idag x)) det är ju jätte många som är sjuk! :O

Lovizaa
0

#72 Jag är också sjuk haha.

Sloj-border
0

#73 haha xD hallå har inte du missat mycket i skolan nu? :O kommer du i morrn? :))

heffaklump
0

Nu blev det lite ur ämnet tror jag ;)

Lovizaa
0

#74 nja så mkt kan jag väl inte ha missat. vi har ju mest haft ap trorja.

vi fortsätter prata om kampfiskar nu xD

heffaklump
0

haha xD det är jätte svårt att få fokus på ynglen, det handlar ju om millimeter som man måste få fokus på :P om man är en ml fel så är den ur fokus x)

Sloj-border
0

#77 haha aa förstår de ^^

heffaklump
0

Nu har första kullen yngel dött… Tror det blev någon möggel invation för alla bara dog. Men har ju en kull kvar som jag hoppas inte får samma resultat.

Sloj-border
0

:(((((

Lovizaa
0

#79 Nej vad tråkigt. :(

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.