Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1035 ggr
kissan78
0

Killis, svärdbärare o mollys?

Ja undrar om dem tre arterna går att ha tillsammans? Har en svärdbärarhane med tre damer som bor i ett kar och hanen är inte alls så där hanig som en del svärdbärare kan vara. Killisarna har jag haft med mollysarna tidigare så det vet jag funkar men hur är det att släppa ner kampfiskarna? Eller om åtminstone killis o kampfiskarna går ihop, mollysarna har jag ändå tänkt sluta med så bara dem hittar ett nytt hem får dem flytta…

Vad säger ni? Vill inte bara prova då jag är rädd om både kampisarna och killisarna… Skulle gärna vilja få höra lite åsikter först…

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

kent
0

jag skulle inte ha killis och Kampfisk ihop..killis kan bita på kampfisken.

kissan78
0

Tack kent! Det var lite nåt sånt jag var rädd för att dem kanske var elaka mot varandra även om dem är snälla mot övriga fiskar. Har tom haft små guppyyngel med killisarna

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

KerstinL
0

#2 då har du haft tur, våra killis åt upp halvvuxna svärdbärare.. : (

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

kissan78
0

#3 Oj, mina killisar har inte gjort något mot nån av dem fiskar dem gått med, har varit mollys, guppys, platys o senast guppyyngel och nu går dem i ett kar med bara posthorn. Hade ni många killis? Jag har bara en hona och en hane, tänkte att det kanske är därför?! Eller har jag bara turen att ha riktigt snälla ena? Skulle det va så att dem kanske är så snälla att dem kan vara med kampfiskarna ändå? Annars får dem bo i sina 54 liters… Har nämligen ett 112 nu som står tomt och funderingarna gick på om kanske killisarna och kampfiskarna skulle kunna bo tillsammans men det får nog vara som det är.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se