Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 2446 ggr
raudur
0

Kampfisk

Har funderat på att skaffa Kampfisk (hane) men vilka fiskar funkar med dom? Har just nu black och silver molly,platy och neontetror Skulle det funka?

Det är ett 6 kantigt 60l med ganska mkt växter i.

Funkar dom med räkor eller äter dom upp räkorna?

heffaklump
0

Just tetror och platy kan vara riktigt bra fenbitade med tanke på kamphanarnas oftast långa fenor. Har sett vid många tillfällen i affärer där hanar ligger helt vettskrämda på bottnen och har slitna fenor. Hanarna kan också bli mkt aggressiva mot dom också för dom är mycket färgglada och kamphanarna kan se dom som en rival.

Har haft en hane som absolut inte kunde vara tsm med andra fiskar, 5 neontetror föll offer till honom och även en räka.

denaye99
0

Min kamp hane åt mina fiskar jag hade en golfboll och enliten annan men sen så dog golf bollen.för att den kunde inte äta men ändå så den andra fisken var lungn och inte var taskig ALLS och sen kom kamp fisken och peka på honom som en kycklin den var så taskig och en dag när jag gick hem från skolan så var bara skelet där.

ps: den åt den levande

heffaklump
0

Jag personligen tycker inte kamphanar ska få vara med andra fiskar, dom blir bara så så stressade av alla andra fiskar och dom har ju också instinkten att döda det som hotar dom eller som skulle kunna vara mat. Det ligger ju nåt bakom att dom har fått just namnet Kampfisk.

denaye99
0

mm jag tycker inte om dom jag väntede på att min stakars kampis skulle då

MajaaR
0

#4 Hade du en golfboll i din lilla skål!? ;O

denaye99
0

ja men jag var ju ny börgare jag ver typ 8-9 år och jag kunde inget om fiskar

denaye99
0

nee jag var nog 6-8 år

Jina
0

Vad är "golfboll"?

denaye99
0

en sort av fisk

Amoz
0

http://www.semera.eu/akvariefisk-filer/image030.jpg Är det en golfbolls fisk som är närmast?

denaye99
0

det är typ en sån

yemoller
0

#10 Usch va äcklig, den kan ju inte vara helt genetiskt frisk den stackaren Foten i munnen

heffaklump
0

tycker det har gått lite ur ämnet nu…

yemoller
0

#13 Oops, sorry Oskyldig

#0 Jag har inte själv haft kampfiskar men har fått berättat för mig att dom slukar räkor om dom får möjligheten ti de. Med gott om skydd för räkorna så kan det gå.

Yeay
0

Jag har siamesisk flying fox, kardinalteror, ancistrusmal och äppelsnäckor tillsammans med min Kampfisk. det har funkat jättebra hittills, men vet ju också att den kan bli fenbiten eller ge sig på andra så har ju haft i tankarna hela tiden att om det blir nödvändigt så ska jag ha möjligheten att skaffa ett mindre kar där han kan gå ensam om det skulle behövas. Men jag verkar ha haft turen att få en fredlig kampis :P

heffaklump
0

även om hanen är fredlig så är det inte säkert att de andra fiskarna är det ;)

Yeay
0

Nej jag vet, men har aldrig sett att någon varit på honom och hans fenor är långa och fina än så länge ^^ Hade jag sett att hans fenor såg ut att vara minsta bitna på, eller om jag såg någon mobba honom så hade jag stuckit iväg och införskaffat mig ett nytt kar till han snabbt :P Har redan tittat ut ett jag planerat köpa om det skulle behövas och har pengar undanstoppade för just det ändamålet :) Var väl egentligen det jag ville få fram till TS att det är bra att ha möjligheten att ha honom separat från de andra om det skulle behövas. Så man inte skaffar en Kampfisk och inte har någon möjlighet att sära honom från de andra förrans man får pengar eller så ifall det behövs :)