Kommer mitt äpple att klara sig? :c
Idag köpte jag en lila äppelsnäcka, mest för att jag tyckte synd om den för att dens skal var jättetrasigt och för att jag behöver en liten städare till mitt kampfiskakvarie!
Hur som helst upptäckte jag nu att det är ett litet hål rakt igenom skalet, kommer den att klara sig? Har den ont?
Jag har en sådan kalksköldpadda i akvariet nu, så det borde ju läka. Hur kommer det att se ut efteråt?
Är det bara ett litet hål så kan den klara sej bra.
Skador som redan uppkommit läker tyvärr inte.
Mata den ordentligt bara så kommer den nog må fint :-)
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
#1 Inte alls? Dumma djuraffärer. 
jodå, skadan kommer att läka, snäckan lagar den inifrån, men skalet kommer att få ett ärr och fortsätta se fult ut.
Kalksköldpaddan gör att pH i vattnet inte sjunker, vilket ytterligare skulle kunna skada skalet, men det viktigaste är att du matar med kalkrik mat, som ärter, spenat, broccoli. Snäckan behöver äta kalken för att kunna tilllgodogöras sig den och laga skalet.
#3 Okej, då går jag åka och köpa det imorgon. Jag tycker så synd om den. Har den ont?
Du borde fått den gratis om den var defekt tycker jag
#5 Han sa "Nej, den kommer att läka och bli fin jättesnabbt! ".
Jag tror inte att snäckan har ont i alla fall, har haf snäckor med skadad skal tidigare och de betdde sig lika som de hela :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
#7 Blev de hela?
nej, det blev dom inte… växer snäckan än är risken stor att skadan blir större, men inget måste!
Mata varierat och relativt ofta så lagas den så mycket den kan iaf :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Den har förmodligen inte ett dugg ont, eftersom blötdjur har rätt lite nerver att ha ont med, och inte mycket till hjärna att känna efter med.
Skalet är ju dessutom dött material så där känner den inget alls.

vad är äppelsnäckor?

#11 Gör en sökning så får du svar på din fråga