Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 3268 ggr
nikost
0

450 l nystart

Hej! Har nyligen köpt ett 450 l och har aldrig haft ett så stort förut. Har ni råd på hur jag ska starta och tänka när det gäller fiskarna? Malar, algätare, hur många behöver jag? Jag startar ju med enbart nyinköpta fiskar vilket gör att de är små i början. Vi gillar små stimfiskar, har ni några tips på fina? Enda stora fisken jag egentligen är intresserad av är silverhaj, men har förstått att den växer fort, har ni erfarenheter? Blir den verkligen 30 cm?

Tack så länge!

Niklas

yemoller
0

Enligt zoopet så kan den bli 35cm, här har du lite läsa från dom Skrattande

KerstinL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har ett 450 liters som jag har en massa tetrastim i och jag älskar det akvariet. Vi har bl a Sorgmanteltetra, Rosentetra, Fantomtetra, Citrontetra, Blodtetra, Blå moskitotetra, Svart Neontetra, Vietnamesisk Kardinaltetra och Dvärgbilbuk. Sen har vi lite olika malar, Ancictrus sp, finns en liten grupp av, ett par grenmalar och mina små älskade Corydoras habrosus. Sen är den mycket växter i oxå..

Vi hade stora fiskar i det innan vi skaffade tetrorna och då bl a Silverhaj.. Silverhajen blir stor och är orehört skygg, jag tyckte 450 l var i minsta laget till våra två. Tycker man dessutom om små fiskar så blir dom mat åt "hajarna".. ; )

* bild på akvariet, inte så bra men…

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool