Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 2101 ggr
Rafflan
0

Döende? vad ska jag göra

Igår kväll hittade jag min Kampfisk hane liggane och typ "vilande" på botten, han har legat så gansak ofta nu ett tag, dock avr den annorlunda denna gång, han låt och lutade åt sidan och såg död ut. Så jag öppnar luckan för att mata då brukar han alltid piggna till och komma upp till ytan, men icke. Så gick för att hämta hov och ta bort honom (trodde ju han var död) men då när jag hångade honom med hoven började han simma.

Jag flyttade honom till ett eget plast låda där jag ahde det grunt med vatten så det inte skulle bli jobbigt för honom att simma upp till ytan, och hade i sand och lite växter att gömma sig bland, gav honom även mat men nej han ville inte äta, han bara la sig på botten och låg där.

Trodde han skulle själv dö under natten men han lever ännu :O

Jag tror han är gammal då han legat på botten och så i över 1 månads tid utan att bli sämre (förens nu)

Vad tycker ni jag ska göra med honom?

sophia007
0

Ta bort honom så han slipper plågas mer, absolut!

heffaklump
0

Hur ser hans fenor ut? Är dom typ stela?

Rafflan
0

#1 jo men hur gör man det på bästa sätt?

#2 Nej dom verkar det inte vara åt fel på :/

heffaklump
0

Det kanske låter brutalt men jag brukar (inte alls ofta bara om jag måste) slå som fort och hårt i huvet med någon, då dör dom säkerligen och inget lidande.

Han kanske bara var gammal?

Rafflan
0

#4 jo har misstänkt att han e gammal :(

heffaklump
0

Ja det kan ju vara en anledning till att han bara ligger ner och helt enkelt inte orkar precis som alla andra gammlingar "/

sophia007
0

Klippa huvudet av fisken är det som rekommenderas. Men jag vet att många också stoppar fisken i en påse och dnger i väggen/golvet. Att klippa huvudet av ett husdjur är väl kanske inte det lättaste.

Rafflan
0

#7 tack för tipset men han dog igår

Inlägget är låst för nya kommentarer