Fungerar det som kampfisk akvarium?
Hej! Jag undrar om det här akvariet fungerar till en kampfiskhane? Isåfall vad behöver jag tillsätta förutom grus, gömställe och växt? Finns det någon liten billig växt som passar till Kampfisk? "Lådan" är i måtten: kortsida: 16 cm. Långsida:26 cm. Höjd: ca. 21 cm. Är det för litet eller fungerar det till bara en Kampfisk? Tacksam för snabbt svar! :)
/Isa96
Eller, det är väl inget akvarium, menar plast låda (petbox) X)

hur många liter har den då? ;)
billiga växter kan du få från privatpersoner, typ när de rensar sina kar :P
En petbox funkar bra, men det beror ju helt på storleken :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Ok, har precis suttit och räknat, kom fram till 8,3 liter och det låter rimligt för min lilla box. Fungerar det?
/Isa96

Det fungerar inte i längden, det är för litet. Men som parnings-yngel kar fungerar det till att börja med.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

hmm.. ja det kan vara lite för litet för en kampis.. jag har en petbox på 14 L som yngelkar och de hade nog räckt till en kampis :) köp en petbox på minst 12 L iallafall ;)

Dom ska helst ha 40L =P Jag läste de på www.zoonen.se ;)
Ok, tack! Då vet jag :)
/Isa96
Förresten, finns det någon annan fisk som jag kan ha i den? Min kompis säger att man kan ha killis i den, jag vet knappt vad killis är, men går det att ha i min petbox?
/Isa96
Putt "/
Det är nog i minsta laget till killis oxå, som lekburk funkar det men som permanent boende,, nää. Jag tycker man ska ha i alla fall 12 liter..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

ok, tack så mycket, har hittat ett 20 liters (plastakvarium) för 130 kr, billigare än glas iaf :)

vad bra! :) köp de då :D

jag har ett 60 liter till mina 100 goppy yngel
Får man väcka en gammal tråd?
Bilden i startinlägget, jag har funderat och funderat, men inte tusan lär det gå pilla in filter med sådant lock? (min är dock 45 liters) Finns ju små runda hål i hörnen där ev sladden kan gå igenom om det går separera den från själv mojjen…
Vad exkt ska du ha den till? Ska man nödvändigtvis ha pump så kan du ju kloppa lite i ett hörn eller liknande fö att få igenom sladdar :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Det finns små hål i lockat där man precis kan få ner en luftslang till ett filter med extern pump! *har testat*
#18 Oj vad morgonpigg du är! Vad bra… Och sugfossingarna fäster bra på plast?