Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 1146 ggr
anne-22
0

Min kampfisk hona

Min hona hon fått en kull med yngel innan och härom dagen fick hon vara hos hanen en kort stund anledningen var akvariet han var i gick sönder. sen flyttade dom åt varsitt håll igen.

nu har honan byggt bo och där är ägg i sent igår kväll.

min fråga är är det vanligt att honan gör det? man aka ju flytta honan innan hanen men nu har ju ej han byggt det så funkar det att hon tar hand om det?

sussa08
0

nu fattar jag inte XD Honor bygger inte bo? XD Tror inte heller hon kan klämma ut ägg själv :P

snälla ta bild och visa! :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

anne-22
0

Kan tyvärr inte ta bild och sätta in blev fel sist ja försökte så vet ej varför det blev konstigt det blev som ett pappers ark.

Nej jag vet ej men hon har byggt och vita korn är i boet som det var första gången men då var det hanen som skötte allt.

hon tror att hon är en hane haha skämt och sido.

sussa08
0

går hon med andra honor?

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

anne-22
0

försökte sätta in foto går ej för filen om den är för stor.

nej hon går helt själv.

sussa08
0

Detta känns jätteskumt….

vet inte vad jag ska säga :S

anne-22
0

ja jag var ju ej beredd på att se ett skumbo hos henne precis. men får väl ta bort henne sen om det blir något av att

sussa08
0

det kan det inte bli då hanen befruktar äggen när han kramar henne

anne-22
0

ja just det mkt underligt allt alla fall. kanske bättre att ta bort det?

sussa08
0

spelar ingen roll, det blir uppätet annars.. Men det jag inte förstår är hur hon fick ur sig ägg?? :S

-Cissi-
0

hadde du satt in hanen hos honan?? fattade inte riktigt inlägg #0

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

anne-22
0

# 10 ja en stund då jag fick ta upp han från golvet då hans akvarie sprack.

#9 nej ingen aning då boet ej fanns på dagen när han var där.

-Cissi-
0

så bot kom dit efter han försvan?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

anne-22
0

japp

Mysterious
0

Vad konstigt :P

-Cissi-
0

håller me

anne-22
0

ja  jätte konstigt första jag tänkte kan de bygga skumbo…