Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 1030 ggr
[aammE]
0

Axolotl

Jag funderar på att köpa en Axolotl + ett 250L akvarie. Med den tänkte jag ha guppys (om ni inte vet någonting mer passande?), som den får äta när den blir stor om den vill. 

Tempen borde väl kunna ligga på 23c? Kan man ha någon form av svagare lysrör som inte värmer upp vattnet så mycket eller måste jag hitta på någon form av upphöjning av ljusrampen (det är en såda heltäckande)?

Kan man ha typ äppelsnäckor med den, eller blir de mat? Och tål axeloteln att man har extra kalk i karet? 

(200000 frågor, men man måste ju fråga annars får man inget veta.)

Bowzee
0

Har läst att de vill ha 18 grader i vattnet.
Och att de måste ha sand i botten, för de äter därifrån, så för att de inte ska bli förstoppade och dö, så måste det vara så fint som möjligt.

Funderade själv på det ett tag, men kändes överkurs. :S

[aammE]
0

#1 Jo, det vet jag. Mellan 18-24c vill de ha.

Mig-
0

hur får man det så kallt om rumstemperaturen e typ 22c? :S

[aammE]
0

#3 OM det är 22c i rummet så blir det ju inte varmare i akvariet om man inte har en ljusramp som ligger på. Annars så finns det ju kylare.

Evelyn
0

#4 Kylare är dock snordyra Flört MYCKET billigare med täta och kalla vattenbyten och petflaskor med is i karen Skrattande Under sommrarna kan det bli ruggigt varmt i akvarierna faktiskt. Kom upp i över 30 grader i mitt 310 l kar vissa dagar nu i sommar! (Gjorde dock inget då det går duscus där Flört). Beror väl dock lite på hur man bor, hur solen ligger på osv :)

[aammE]
0

#5 Jag har AC i rummet så för mig är det alltid svalt. Skrattande

Evelyn
0

#6 Vilken lyx! Skrattande