Crystal red med rom :D
Köpte mina räkor för ungefär 3 veckor sedan och nu ser jag att en av dom 3 bär på rom!
Honan med rommen är större än dom andra så det är möjligt att de är hanar.
Jag har räkorna tillsammans med Platy yngel och äppelsnäckor och undrar om dom är nått hot mot de små räklingarna?
Sen undrar jag även ungefär hur många räkor det blir och hur lång tid det tar innan de kläcks?
Bär honan på rommen tills den kläcks?
Tacksam för svar 
Yrrblossets Sällskapsmöss

Det beror på hur stora ynglena är. Om dem får in räklingen i munnen så försvinner de.Vet inte hur många räklingar men gissar på ung 20st och dem kläcks efter 4 veckor har jag för mig och honan är rommen hela tiden.
okej 
Platysarna kan säkerligen äta upp dom tyvärr (fast jag vet inte hur stora räkyngel brukar vara)
Ja de kan nog äta upp dem, de är ungefär 3 månader gamla och ganska stora så det kan dom nog.
Hur ska jag göra om jag vill ha räklingarna utan att de blir uppätna?
Jag har två stycken akvarium ( ett på 50L där ynglen och räkorna är, och ett på 200L med slöjstjärtar och platys.)
Är det bättre att flytta ynglet till det stora karet?
De är såpass stora så de inte kan bli uppätna, eller är det bättre att flytta räkan till en "födkasse"?
*putt* ^^

Om dom e såpass så att dom inte blir uppätna i det stora så hade jag flyttat dom dit.
Okej :) Får fundera vidare lite, vill ju gärna att nån räkling överlever och ynglen blir inte uppätna i det stora karet så flyttar dom nog ev senare, tar ju upp emot 4 veckor innan äggen kläcks så det är ingen brådska precis ^^