Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: sjukdomar
Läst 1785 ggr
kajanus
0

vad händer med mina fiskar???

Hej jag skulle vilja fråga om råd har 2malar o o nu 2 pappegojfiskar samt 6 scalarer…men mina pappegojfiskar blev   väldigt bleka o sen simmade de väldigt mycket vid ytan….en dog ja va i djuraffärern o köpte ngt medel o fick instruktionr byt 30% av vatten i med medel o salt o balbalal har kört detta o nu ser de mycket piggare ut men den ena har lite bleka partier fortfarande men beter sig som den vore frisk, vad kan det va? vaad ska ja göra???det känns hopplöst har även bytt till nya filter kan jag tilllägga…..vad beror det på när de blir bleka???hoppas ngn kan hjälpa mig tack på förhand

OlleA
0

Papegojcikliden är en mycket hårt avlad fisk (på gränsen till missfoster) som det ofta blir problem med. Mitt råd är att helt enkelt byta ut dem mot mer naturliga fiskar, t ex palettciklider som är mycket tåligare.

Olle

Johan-
0

Har du någon ordentlig pump i karet, så att de får tillräckligt med syre?

KerstinL
0

Hur stort akvarium har du, det låter som om det varit nitritförgiftning..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

kajanus
0

det är på 180 liter ett juwel hörn akvarium, o det är den pumpen i som tillhör…när vi köpte det.Men som sagt var de ser mycket piggare ut o simmar runt o gräver o håller på som förut,men det är den ena som är lite blekflammig fortfarnde men mycket bättre färg nu än innan då den va nästan blek vit….. tror ni faran är över? för nu till helgen är det dags för rengörning i akvariet igen det normala var 14 dag ca.vågar jag byta ca 30-40%vatten o hälla i de vanliga vatten beredande medlen? samt lite salt???vad tror ni??? tackar för alla era svar