fisk -någon idé?
jag vill så gärna ha fiskar till mitt rum också är dom så vackra men är det svårt med fiskar?
Vad roligt att du vill skaffa fiskar!
Om du bara ser till att läsa på ordenligt innan du köper fiskarna så är det inte så svårt att ta hand om dom.
Det är inte så jättekomplicerat att sköta ett akvarium om man gör det rätt från början.
Många nybörjare stöter på problem direkt och det kan undvikas om du bara är påläst innan.
Så rekomenderar jag att du själv, i lugn och ro hemma, läser på om de fiskar du har tänkt dej, om dom passar i den akvariestorlek du tänkt dej, om det är en stimfisk eller en fisk man kan ha ensam, vad den äter osv.
Går man som nybörjare till en zoobutik och ber om hjälp att välja fisk är risken stor att man luras att köpa fler fiskar än vad som är lämpligt att ha i akvariet eller fiskar som till slut blir alldeles för stora för akvariet.
Man får tänka på att zoobutikerna vill sälja, många lever på att sälja fisk och vill då givetvis sälja så många och dyra fiskar som möjligt.
Är det nåt speciellt du undrar så är det ju bara du frågar på här, så kan du läsa en massa om akvarieskötsel, finns hur mycket som helst på nätet :-)
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

okej tack så mkt 

tänk på att köpa så unga fiskar som möjligt, om zoobutiken har några yngel, t.ex guppyyngel så fråga hur mkt de kostar, här kan man köpa ca 1 cm långa endlers för 10kr styck

okej :==)