Platy fråga
Hej!
Jag undrarom två blandplatys kan få ungat till sammans? Jag köpte för nånmånad sen, två platys som är en blandning av röt/svart och vit tror jag. Är säker på att det är hona och hane.
Köpte också en ensam dalmatin fisk som är typ dubbbelt så stor nu som när hon ja köpte henne. Är dom agressivare och tar maten från de andra fiskarna eller har hon blivit havande?
Hon arinte sett ut så här speciellt länge. kanske 2-3veckor max. Platy honan händer det ingenting med, man kan det vara som det är med mulåsnor, att dom blir infertila när de blandas?
Tacksam för svarö 
Mvh /Frida
Ps. bilderna föreställer inte mina egna fiskar, de är med bara för att visa vilken typ jag menar =)
olika platys kan korsas utan problem ja, de är samma art men bara olika färger och så :)
Vad det gäller dina andra frågor kan jag inte svara :P
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
man kan blanda platy det spelar ingen roll vilken färg
det kan vara så att hon är med ungar och att platyhane är pappa i så fall det har jag varit med om dom blir ju lite sura ett tag innan mitt råd är att skaffa en hanmolly till honan så hon lungnar sig.