Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 1630 ggr
Nooon
0

Andmat på botten?

Tror ni det går? Jag funderar på om man kan fånga andmat mellan två bitar myggnät och fästa på botten… och så skulle det fortsätta att växa där. Det hade gjort sig snyggt som en grön matta på botten…. eller vill det bara simma omkring på ytan?

/Nooon

KerstinL
0

Testa går ju, men jag tror det blir svårt att få den lilla envisa rackarn att stanna kvar där nere.. Flört

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Scilla
0

Jag tror de kan vara lite negativa till vatten på bladen också?

ille
0

Man kan ju testa med några och ser hur det går :P

Sloj-border
0

gu vad häfitgt de skulle vara!!! :O :D

Nooon
0

Tack för svar. Jag ska prova. Några bitar andmat har fastnat i javamossan och ser gröna ut… just nu iaf. Det dröjer innan jag får igång ett akvarium att experimetera i… men se´n ska jag prova ordentligt. Det vore bra snyggt!

ille
0

ja, det skulle det nog :P

Nooon
0

eh… håller du inte med mig ille? ;)

ille
0

Jo, att det vore bra snyggt ja, vad menar du ? :P

Nooon
0

Nä… jag bara tänkte kombinationen av den postiva kommentaren och smileyn! Andmat verkar det vara många som ser som ogräs… jag tänkte att du kanske också gjorde det… men jag gillar det :)  och du också förstår jag :) Jag meddelar hur det gick när jag har sett resultat av mitt test!

/Nooon

ille
0

Okej, är inte :P en glad smiley? Det tkr jag iaf Det är ju typ samma som:

Ja, det skulle det nog =)

Nooon
0

Jo, det är det väl, + en smula skämtsamt retsam, trodde jag. Du får ursäkta om jag är en smula vilse - har inte full koll på smajlisar. :)

/Nooon

ille
0

Okej hehe, man har väl olika syn på saker ":P"

Sloj-border
0

haha aa :P en sån här smily: :P tar jag som när man skämtar/fnissar lite åt något roligt man sagt eller nån annan sagt (alltså absolut inte elakt!!!) :P

ille
0

Jag med, men det är olika, jag kan typ ta den närsomhelst :P Det är som att säga: haha :P

Sloj-border
0

aa precis^^ :P

ille
0

hihi haha :P

palsternackan
0

Får man ha änder i akvarium…?

LisenN
0

#17 Absolut inte! Man måste ha tillstånd för att hålla vilda djur i mer än 48 timmar och att ha en and i akvarium går inte att få tillstånd till.

Änder lever inte enbart i vatten och när dom är i vatten vill dom ha betydligt större yta än vad akvarium brukar vara på.

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

palsternackan
0

#18 men vad ska man då ha andmat till…? Jag tänker inte skaffa änder, jag lovar ^^

LisenN
0

Hahahaha! Det går inte så fort i mitt huvud idag, blev lite sur över frågan och var tvungen att kolla så mitt svar inte var allt för elakt :P

You made my day :-D

palsternackan
0

…jag? Obestämd isåfall så var svaret inte för elakt^^  jag undrade bara varför man skulle ha andmat om man inte hade änder ..?

LisenN
0

#21 Du vet att andmat är en flytväxt? ;-)

palsternackan
0

#22 nääää… Oskyldig eller.. joo…Tungan ute… nu vet jag det XD haha, förlåt, jag förstår att du reagerade så då xD hihihihi… ^^

Förlåt igen, jag är nybörjare xP

LisenN
0

Haha! Som det kan bli :-D

Jag trodde du ställde en allvarlig fråga först eftersom jag visste att andmat var en flytväxt  :-)

Förstår att du trodde folk hade änder i akvarie när du inte viste vad andmat var *Hahaha*

Här kan du läsa om flytväxten som är så rolig :-)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Andmat

Å du, be inte om ursäkt, bara bra att du frågar!

Trevlig helg :-)

palsternackan
0

=D hihi.. jaa, nu har vi fått ett varsitt skratt idag också, det förlänger ju tydligen livet ^^

LisenN
0

Ja dom säger ju det, bara att hoppas att det stämmer :-)

palsternackan
0

hur gick det?