Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 2138 ggr
GuUuLd
0

Dvärgciklider.

Har nu tänkt skaffa mig lite dvärgciklider och har suttit & kollat lite på zoopet bla.

Har hittat lite fina arter jag skulle kunna tänka mig men på zoopet tycker jag att det står nästintill samma info om alla arter. Tex. att de är revirhävdande men relativt fredliga.

Har tänkt ha dem i mitt 110L kar tilsammans med några malar och ev. någon tetra & platy.

Någon som har något bra förslag på någon dvärgciklid som skulle passa in där?

Skulle själv vilja ha någon av dessa arter:

Fjärilciklid

A. cacatuoides

A. Panduro

Eller A. Pulchra

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

ErikaAndersson
0

Fjärilcikliden är en väldigt fredlig fisk och fungerar bra med dom flesta fiskarna Tungan ute

MajaaR
0

#1 Haha min var då inte fredlig xd den mobbade min Gurami :(

GuUuLd
0

Jo fjärilcikliden vet jag ju ska vara fredlig, är lite mer intresserad av att höra lite om de andra arterna.

//GuUuLd, 

-IE Photography-

dannydell
0

Kakaduacikliden är ju hur fin som helst. Dom är ganska känsliga av sig men väldigt roliga att ha. Dom är inte så farligt revirhävdande och funkar mycket bra med andra fiska. Man får bara inte ha fiskar som är för glupska, för dom är lite sega på att äta. Annars en mycket fin fisk i mina ögon!

GuUuLd
0

#4 Är just kakaduan jag har fastnat lite extra för om jag ska vara helt ärlig. Att de är känsliga och så vet jag men älskar deras utseende. Men man vill ju gärna veta lite mer om beteende innan man köper dem och släpper ihop dem med någon annan fisk.

Är inte så lätt att vet hur deras beteende är när det står "de är revirhävdande men relativt fredliga" på de flesta dvärgcikliderna på zoopet, finns ju oftast något som skiljer arterna i beteendet iaf.

//GuUuLd, 

-IE Photography-