Nån som vet?
Hittade ett litet kräftliknande djur i ett av karen igår, har inte en aning om vad det är eller hur den har kommit dit..
Vet att det är en dålig bild men hoppas det duger.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

oj! =) Jag har ingen aning men den ser rätt häftig ut=)
Förmodar att du håvat foder ute. Det ser ut som en flicksländelarv.
#2 Nej, jag har inte håvat något foder ute.
//GuUuLd,
-IE Photography-

VIlken spänning=)
Jag skulle ta upp den och isolera den om jag vore dig.
Törs inte ge mig på en gissning men liknande kryp har visats på andra forum och visats sig vara fiskjägare.
Med tanke på dina vackra malar så skulle jag inte ha den tillsammans med något annat innan du vet säkert.
Per/Haninge
Våga trotsa det normala, det sätter nya normer.
Det ska vara riktigt små fiskar den tar. Har något foto på såna sländlarv. Får gräva i mitt totalt ologiska sparsätt på bilder.
Hur lång är den förresten?
#5 Du behöver inte vara orolig för några malar Per, den är i ett kar med bara ancistrusar och såna har jag så det räcker till och blir över.
//GuUuLd,
-IE Photography-
#7 pust, ja dåså.
Kan ju vara kul att se om det blir nåt då kanske.
Per/Haninge
Våga trotsa det normala, det sätter nya normer.
Näe så ser den ju som tur är inte ut.
Vet inte hur länge den funnits i karet heller riktigt. Såg den bara en snabbis igår så jag hann få några usla bilder men sen försvann den.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Upptäckte just nummer 2, den var något mindre än den på bilden ca 1,5cm. den på bilden är ca 2-2,5cm.
//GuUuLd,
-IE Photography-
De senaste växterna fick jag av en här på forumet och de hade väl hon haft ett tag.
Den där var väldigt lik i kroppen, utom färgen då.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Färger kan ju skifta. Sen brukar dom vara lite extra ljusa när dom är nyömsade.
Det är inte omöjligt att det är nån sländelarv! Jag tycket det ser så ut på bilden, dessutom har du fått växter härifrån och jag matar mycket med levande…
Allt kan alltså vara mitt "fel" ;-)
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
Håvar du foder ute? Är det så är det troligaste att dom följt med som fripassagerare. Har varit med om ett tillfälle när halvätna/rester av kardinaltetror började dyka upp fler och fler. Var fullt med Cabomba i akvariet oxå. Tillslut såg vi den skyldige som såklart växt med sån fin mat. Ett grönt litet, läs STORT, monster som annars såg ut som den RUGGIGT glupska jag visade foto på tidigare. Den fick mest missbildade fiskar och en dag hade den krupit upp på en pinne och kläckts. Vi avlivade den tyvärr för man kan ju inte släppa ut något som garanterat inte finns i naturen.
#15 Ja det är ju inte omöjligt att de kom med där kanske. Själv matar jag bara med frysfoder som är det närmsta levande foder mina fiskar kommer.
//GuUuLd,
-IE Photography-
#17 Nej det är det absolut inte om du har växterna härifrån i det karet.Här matas det med en himla massa levande! Artemia och annat smaskigt utifrån :-)
#18 tänkte faktiskt inte på att jag hade växter från dig först. tänkte bara på de jag var iväg och hämtade i fjugesta tillsammans med ett antal fiskar.
Men då vet man väl troligtvis vad det är för något iaf. ska se om man kan få tag på dem och utrota dem från karet, tycker de ser lite läskiga ut faktiskt.
//GuUuLd,
-IE Photography-
#19 Ja det gör dom och förmodligen är dom inte snälla mot yngel heller så säkrast är nog att "utrota" dom!
Små yngel kanske kan hamna på menyn om dom har otur. Så även om synd så kan vara bäst att ta bort dom stackarna.