Svår fråga om BG
Jag har en black ghost i mitt kar. Den är ca 13cm lång och mår för övrigt bra. Jag märkte där emot att hans "Fena" på undersidan har delat sig på flera olika ställen (ca 15 delar). Han simmar fortfarande bra och så men vill jag vill inte att det blir värre.
Min frågor är:
1: Vad har hänt?
2: Vad kan jag göra?
3: Kommer det att läka?
Någon som vet???
Vad som har hänt är förstås svårt att veta, men fenor brukar läka ihop bra.

ok. Tackar!
Lycka till med honom :) Den arten är så himmla fin!

Ja. Han är hur charmig som helst! Man vill ju bara att det inte händer något dåligt.
Han äter för övrigt jättebra och så och det är ju alltid ett tecken på att fiskar mår bra!
Blir dom inte ganska stora? Ungefär 50 cm? (har jag för mig)

Japp. Dom blir riktigt stora. Min tog jag hand om mär den bara var 8cm och har nu på 2 mån växt ca 7-8cm. Så han växer en hel del.
Han har för tillfället ett ihåligt berg som han hänger i, men tittar alltid ut när man kommer med mat.
Vissa tycker att dom är skygga, men det är inte mitt lilla spöke. Han simmar runt och letar mat lite med dom andra fiskarna (men på botten).
Dom är ju riktigt coola. Dock har jag för små kar för den arten.
Föresten, stämmer det att dom har en gift tagg?
… nej nu läste jag att dom är utrustade med ett elektriskt organ, ingen gift tagg.

Det tror jag inte. Dom har sin tagg på svansen som sänder ut elektroniska impulser så att dom kan hitta mat, men någon gift tagg har jag inte hört någonting om.
Det kanske är någon annan som har hört något om det.
Var skulle den här gift taggen sitta någonstans, om du har hört något?
Jo, man behöver ju ganska stora kar för att kunna ha dom. Som små är det ju ingen fara men man får ju problem när dom blir större.
Läs inlägg #8 ;D
Jag kollade på youtube igår på denna art, såg en som var runt 35-40 cm. OJ OJ OJ VILKEN SNYGGING.
Jag skulle dock vilja ha flera men hanarna ryker ihop ganska lätt.
Och så har jag ju inget tillräkligt stort kar.

Ja, det gör dom. Och det är i stort sätt omöjligt att könsbestämma dom.
Jag drömmer vidare.
Hur stort kar har du?

Drömma om mer ska man alltid göra!
Jag har flera stycken. Jag har ett hörnakvarium (Där black ghosten bor) på 120L. Sen har jag ett 60L med amano och segelfensmolly yngel. Och sen även ett 40L. Som för tillfället står tomt. =)
Du då?
Jag har ett 54l Tanganyika kar med ett par prinsessor och ett 60l kar som står och går, på försäljning.
Annars håller jag på att kika runt efter ett 200l kar och har hittat ett med btn bakgrund och hela köret för endast 1000 kr.
Ska kanske slå yill på det och då funderar jag på lite frontosor. Dock endast några få, och ganska små då dom blir ganska stora behöver jag köpa nytt kar innom 2-3 år men det har jag inga problem med.
Jobbar du i en djuraffär eller nått? (med tanke på att du sköter 36 andra kar?)

Va kul att skaffa aytt akvarium! Btn är väldigt snyggt! även fast det tar lite plats i akvariet! Det var inte ett dumt pris heller.
Frontosor är ju snygga. Ska du ha kvar princessorna också då? Vad har du för algätare? eller ska ha?
Ja, prinsessorna och frontosorna går ju ihop så det kanske blir så.
Just nu har jag en siamesisk algätare. Jätte effektiv. Kikade i karet nyss och såg att han tagit bort det mesta i algväg.
Sedan har jag en pleco i 60 l karet (som det endast finns en pleco i, men somsagt ska det säljas).
Vad har du för algätare?

Jag har också siamesiska algätare, 2 st. Dom är duktiga på att äta tofsalger. Jag har även 4 ancistrusar, en grenmal och sen amonoräkor i yngelkaret.
Ska du sälja plecon också? har den blivit för stor eller?

Grenmalen är jättesnygg. men jag tycker inte att den är så himla effektiv med algerna. Den är mest rolig att kolla på.
Plecon är jättefin. Vad hade du tänkt att ha istället för plecon?
#19 är grenmalen aggressiv eller fredslig? Galet snygg är den.
Jag ska nog ha siamesiska algätare istället.

Grenmalen är jättesnäll! Den sitter mest där på rutan och äter. Jag ska ta och plocka hem en partnar till min grenmal. Då kanske man kan få smågrenar.
Är siameserna tillräkligt bra på att äta vanliga alger? För dom äter väl mest bara tofsalger.
#21 Ser man könet bra på dessa? Hoppas att det blir på grenmal jr då.
Jadu, dom äter det mesta.
När jag flyttade ganska hastigt fick jag inte med mig karen, dom stog och körde i tre månader utan att någon bytte vatten. Jag hade en siames i ett av karen och det andra karet stog tomt. *
När jag kom hem för att hämta karen hade ett av dom algat igen. Rutorna var gröna och ja, du kan ju tänka dig hur det såg ut efter tre månader utan vattenbyte. Med det karet med siamesen i såg ut som när jag lämnade det. Helt fräscht med kristallklara rutor.
Så ja, den bör nog äta de flesta alger.

Nja, inte jättelätt, men nosen på hanarna är lite bredare och hanarna är också lite längre och smalare.
Oj. Det var ju bra! Jag vet att mina siameser mest går och käkar på bladen och inte så mycket på rutorna! Men det var ju bra!
Okey, men då hoppas jag att du får tag på en av motsatt kön.
Jag hade en växt i det karet som siamesen gick i, lite småhål var det allt på bladen men annars var växten snygg.
Min ligger gömd på dagen och kommer fram på natten, då gör han ett otroligt bra jobb!
… Även om han inte får visa sig för prinsessorna
Dom är lite elaka.