kampfisk fråga
har en hona och hane och hanen har börjat bygga skumbo och han jagade henne om hon närmade sigboet vet ej om jag gjorde rätt som tog ut henne … tänkte om man satte i henne om någon dag eller hur ska man göra? de har växter och stenar i akvariet.
tacksam för råd då jag är ny på kampfisk
hur stort är ditt kar på? har du annan fisk i karet? :)
kampfiskar bråkar jämt, om de inte ska paras då.. Kan va så att hanen inte är riktigt klar med sitt bo, och jagar bort henne för att bli klarr :) Se så är honor oftast snabbare än hanar och man hinner oftast se ifall nån går på för hårt på den andra… :)
Så du kan nog stoppa tillbaka henne o du vill, är tanken att leka dom?
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

vet ej exakt det karet är endast för att leka i kanske mellan 15-20 liter en uppfödare sa man skulle ej ha för stort och vatten nivån skulle vara väldigt låg men jag vet ej.det finns ingen annan fisk i det akvariet.
läste lite på nätet att de levde i små pölar bla..detta är nytt för mig med Kampfisk men de är otroligt fina och jag vill göra rätt .när jag flyttade henne så såg det ut som han slutade bygga bo han kanske måste se henne för att bygga?
Jag har ena min Kampfisk i 300l :P Så de klarar sig fint i stora kar
Ne han måste inte se henne för att bygga :) Men vill man ha ungar på Kampfisk så måste man ha en hel del kar, då man inte alltid kan ha dom i grupp…
Sen är det massa annat, det kan var svårt att bli av med också :P
men jag tycker att 15-20 liter låter bra :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

i det ena akvariet har vi ciklider så där går ju ej och andra är molly Guppy svärdbärare Ancistrus snäcka platy så där kan bli problem med guppyna kanske?? jag har släppt ner henne igen till hanen och hon fick en halv kruka där gömmer hon sig mkt kanske kan det funka…har frågat i två djuraffärer de sa att det kan vara intr om de ej är för små till växten om det blir yngel.
har du fått yngel någon gång på Kampfisk?
De kan gå i andra karet om du vill och har tur… i mitt 300l så går Guppy, platy, tetror, svärdbärare och lite annat och detta går finfint :)Förstod inte riktigt vad du menade med det de sa i affärerna :) Men de går ihop ett tag ja :)
har inte haft yngel men vill gärna ha nån gång :)

sussa du verkar ha bra koll på kampfiskar! =)
Mja, bra och bra, någon koll har jag :) Man lär sig mycket på deta forum! Sen är jag nära vän med KerstinL, Kent och LisenN som kan otroligt mycket allihopa :) De personerna lär mig mycket mest hela tiden :)

Okej, du är duktig som har lärt dej av dom då, tihi^^
Hehe :) Det gäller att skaffa sog kontakter med kunskap ^^ Är så kul att få lära sig! :)