Guppy+kampfisk :S
Jag har hört att kampfiskhanar inte passar ihop med guppys, men hur är det med kampfiskhonor? Honorna har ju inte den där långa fenan, men skulle det fungera att ha kampfiskhonor+guppys ihop? Sen undrar jag om kampfiskhonor vill vara fler eller bara 1, jag har ingen hane utan bara en hona, men funderar på att skaffa en till hona, vad tycker ni? Vet ej i vad för grupp jag skulle ha satt denna i, men satte den i labyrintfisk :)
/Isa96

Det är individuellt… verkar som de går bra för dom flesta! Men räkna inte med att de går bra för dig om du ska prova..
Det som häner är att nån blir fenbiten, antingen guppys eller kampis… Det är väl det västa som hinner hända :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
På djuraffären där ja´g köpte min kampfiskhona så hade dom en kampfiskhane med ett gänd guppyhanar, typ alla guppysar hade trasiga fenor och kampfisken var nästan död pågrund av att guppysarna bet på honom och dom var ganska många. Men det kanske går bättre med honor. Men vet ni om honor skall vara ensamma, spelar det ingen roll eller ska jag köpa en till, i djuraffären sa dom att dom helst ska vara 2 , men jag vågar inte lita på dom igen =/
tänkte precis själv skriva en tråd om detta….köpte 2 st Kampfisk honor i går och nu när jag vaknade så har båda eller en trasat sönder nästan hela bakfenan på ena hanguppyn,trasat sönder fenan på ena endlern och även tuggat på 3 mån gammals ryggfena…iihhhh….så jag vete 17 om jag skall ha ihop dom med guppysarna utan låta gå med terorna i stället…
Det är individuellt med kampisarna, honor som hanar…
endel funkar igop andra inte.. Man kan bara testa sig fram
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
jag hade min Kampfisk hona tillsammans med guppyhanar och ja det gick ett tag, sen kom jag på honan med en av hanarna i munnen.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Ok, då ska jag nog inte ha guppys tillsammans med kampfisken. Borde jag skaffa en till hona, eller funkar det med en tror ni?
har av egen erfarenhet märkt att dom går bäst en och en…jag hade först 2 st honor men dom jagar varandra hela tiden,köpte en hane som i sin tur jagade honorna…men som sagt olika från fisk tilll fisk