Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 6964 ggr
Surviver
0

Min gibbi "Sture"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej,

Här kommer en bild på min gibbi Sture, han är ca. 25 cm nu. Lägg gärna in fler  gibbibilder ni som har, jag tycker att dom är sååå fina.

niffen
0

Ja, dom är verkligen jättevackra!
Vill också se flera bilder! :D

Surviver
0

Hittade en till på Sture

GuUuLd
0

Här är en jag hade, gav bort den till min syster sambo. Men han kommer få flytta igen för karet han bor i ska läggas ner.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
0

En till bild.. Men han är bara ca 15cm..

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

palsternackan
0

gud så fina bilder! =O Har du några tips at dela med dig av vad gäller akvarie-foto? =) Har bara testat någon gång med min canon eos 1000d .. men jag fick inte till något bra.. ^^

Är det en drakmal? Minns att vi hade något sådant när jag var liten… Vad kostar en sån här? =)

Surviver
0

Jag har en Nikon 5000D och för att få bra akvariebilder så ställer jag in den på manuell fokus, då kan man välja var man vill lägga fokus och jag tycker att det funkar bra. Sture är en Segelfenspleco eller Gibbiceps som de också heter. Jag köpte honom för 7 år sedan för runt 80 kr tror jag det var.

palsternackan
0

okej =) problemet jag har mest är att allting speglar sig i rutan =/ eller så får man skiten på glaset om det är något sådant med på bilden ^^

niffen
0

Om du trycker linsen mot rutan eller håller för med händerna så kan inget spegla sig… Men nu blir det massa OT, fråga på någon av fotosajterna om det är något du undrar. Djurfoto måste ju ha massa tips  :)

palsternackan
0

jaa absolut, får fråga där.. jag tror jag får vettigare svar där än på vanliga foto i fokus, *hihi*

faaaaast.. jag kanske borde skaffa akvarium innan jag säger för mkt.. kanske skulle testa först.. ^^

Surviver
0

Fotografera akvariet när det är mörkt i rummet så blir det inga speglingar.