Mjölkigt vatten
Har startat upp en ny akvarium för mina guldisar, men vattnet vill inte klarna riktigt. "ser ut som en svag dimma"
Finns det något man kan tillsätta för att få klarare vatten.??
Det kan bli så när man precis startar ett akvarium, det är antagligen en massa infusorier bara.. Låt akvariumet stå och gör små vattenbyten varje dag så ger det sig. Det finns en massa olika sorters medel man kan ha i för att få i nyttobakterier så det blir balans, dom i djuraffären vet vilka (jag har tillfällig minnesförlust just nu.. värmen…) ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Det är alltid bra att tillsätta nyttobakterier vid nystart av akvarium, Sera nitrivec är ett sådant preparat.Det finns flera. Skaka flaskan, tillsätt enligt bruksanvisningen. Det finns även sk. klarmedel som flockar ihop små svävande partiklar så dessa sjunker om man behöver få klart vatten i tex. ett utställningsakvarium snabbt. För övrigt klarnar allt vatten efter ett tag……………

Tack för svaren, nu är vattnet klart, det tog 4 dgr.
jag har samma problem, fast min är inte nystartad….har blivit så efter jag la ner växtnäringskulor…skall det bli så? har bytt vatten men hjälper ändå inte…
vad är fel?