Ett tips… du kan hitta jättemycket info om fiskar på zoopet.com!
#2 snälla sluta lägga upp länkar i alla mina trådar! Det är jätte jobbigt! :P

#3 Det står ju vilket ph värde dom vill ha på den sidan??
#3 jaa jag vet, men hon lägger hela tiden in länkad och det är jätte jobbigt.
menade #4
#5 Varför är det jobbigt? du kan läsa mer om dem och veta
#7 För att då måste man gå in på sidan och leta up det, mkt lättare ifall hon bara skriver det i inlägget.
#7 Det kan vara jobbigt för de som har svårt att läsa :) Man har inte samma förmåga som andra att leta upp och samtidigt ta åt sig av vad man läser :)
Därav att det är lättare att få svaret skrivet i inlägget! Men tycker det är bra av Electron att visa sin källa :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
#9 jaa det är bra att hon visar varifrån det är, men hon kan ju skriva det i rutan sedan skriva Källa: "länk" 
Men det hör också till sunt förnuft att själv försöka leta upp faktan. Man kan ju inte räkna med att andra ska göra allt åt en 

Mvh Stephanie 

Tycker alla har rätt på sitt sett här ^^
Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig nu :D
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

håller med #11.
skriver man ut på ett forum så kan man får svar direkt på bara den frågan utav vissa. och andra vill vara snälla (och lite lata) med att bara skicka över en länk. men då kan TS hitta flera svar på funderingar om det är en allmän fakta sida.
anser du att du klarar av ett djur så borde du även klara av att leta upp fakta för att sköta djuret.
bara min åsikt 

Upplysningsvis så är jag en han
Och som #13 skriver, är du för lat för att söka info själv (och värre, skriva att du inte ens orkar klicka in på länkar du får serverade) så kan man ju ifrågasätta hurvida du har förmågan att hantera ett levande djur… och sedan kommer följdfrågan, ska du verkligen ha levande djur?
Jag vill inte vara elak mot dej nu Bolten, men du måste faktistk visa/ta ansvar!
Förlåt att jag lägger mig i igen ^^
Mene, jag måste säga att pesronligen tar jag lite illa upp, jag talar ör mig själv nu och inte för Bolten då jag inte känner henne så värst bra att jag känner att jag kan yttra mig :)
Men att säga att bara för att man inte kan söka till sig info på hemsidor, i texter odl så ska man ifrågasätta hurvida man är en lämplig djurägare känns lite oättvist :P
Jag, till exempel, kan inte läsa mig till saker i längre texter, jag kan inte söka info som jag söker i en text om det stå anna där med…
Detta gör att jag ställer frågor till mer kunniga och ibland på forum i hopp om att få hjälp med något jag inte klarar själv…
Detta är inte lathet, det är ett handikapp och förändrar inte min lämplighet som djuägare ;)
Däremot så är det viktigt idag att, om man har ett handikapp, informera om att man har de så inga missförstånd uppstår.. Tåkgt men sant :P
#15 sen har du sök på alla webbläsare. du skriver in en sak som du vill leta upp och den söker det i texter som är för långa för dig.
#16 den har jag testat, funkar inge vidare :P
#17 konstigt, det har alltid funkat för mig om jag inte hade tid att läsa.
Annars tycker jag om att hitta saker själv och vara glad att jag hittade och inte bara be om hjälp och sen skriva att det är jobbigt när någon ger men en länk.
Ja tro mig, skulle vara glad om jag kunde…..
Dock skulle jag nte påpeka att det inte hjälpte mig personligen att få en länk, men jag skulle ju få lösa det på nåt sett själv, typ be någon läsa för mig eller så…

Sussa08. jag tror inte att Bolten har någon form av handikapp då hon bara bad mig att sluta lägga upp länkar i hennes trådar "för att det är jobbigt"… inte något i stil med "för att jag har svårt att läsa".. och kom nu inte med något motargument som att man kanske skäms över saken… det ger inte personen i fråga rätt att vara otrevlig! Hade hon haft någon form av handikapp hade hon naturligvis informerat om saken! Men jag uppfattar problemet som att hon är lat och inte uppskattar att delvis få hjälp (i form av en länk)
Nu känns det som att ni försöker peka ut mej som någon form av elak bov i detta sammanhang… men säg bara till så slutar jag besöka erat forum! Själv får jag knappt några svar alls på mina frågor så det är ju lönlöst för mej egentligen att sitta här över huvud taget! Jag försöker hjälpa till i den mån jag kan, men när det inte är uppskattat så kan jag ta bort min användare… end of story!
Och så tar vi det lilla lugna här… Det är helt okej att lägga ut länkar i trådarna på detta forum, vill man inte öppna länken så är det bara att låta bli. Skapar man en tråd så är den öppen för alla att skriva i, inte bara dom man väljer.. Vissa länkar har till och med kortare inlägg än vissa av trådarna här så då är det ju oxå ett problem.., ska vi då stoppa alla från att skriva långa inlägg/svar/trådar här??
Sen är det så att vissa är mer lättretade än andra och du Bolten har hamnat i hetluften flera ggr pga din korta ton och dina irriterade svar. Jag hoppas verkligen att du stannar kvar Electron!
KerstinL sajtvärd
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Electron, som du ser om du läser igenom mitt inlägg, så talar jag för mig själv, inte för Bolten…
Jag har inte gett någon rätt i att vara otrevlig, som du påstår… Tråkigt att bli anklagad för det :S
Du behöver inte brusa upp på mig för att jag försvarar min sak om att det inte är pga lathet som jag personligen inte kan läsa långa texter, jag har inte på nåt sett försvarat lathet som om jag skulle tycka det var okej att vara otrevlig?
Nu tog jag faktiskt riktigt illa upp här…
Skillnaden är sussa att du är tillräckligt smart för att låta bli att läsa texter eller öppna länkar medans Bolten inte bara kan låta det passera utan måste reta upp sig på allt. INGEN har rätt att vara otrevlig på mitt forum! Som jag fattar det när jag läser Electron´s inlägg så var det bolten som var otrevlig, inte du.. 

Så uppfattade inte jag det :( Självklart ska man inte va otrevlig, men så som jag tog det så var jag den som var elak, vilket jag inte tycker :(
Känns som att Electron försöker få det till att jag försvarar Bolten när jag i själva verket bara skriver hur det kan vara och har klart och tydligt skrivit att jag inte skriver för Bolten utan för mig…
Och det är bara jag som talat mot att det endast är lathet som gör att man inte läser skickade länkar, så det känndes rätt uippenbart att det var mot mig >.<

Då ber jag om ursäkt, men eftersom du skrev det i denna tråd uppfattade jag det som om det hade något med ämnet att göra! Men så va ju tydligen inte fallet…

jaha Kampfisk vill ha 24-30 grader varmt . ph 6-8 ( kranvatten).
dom bygger skumbo och tillhör labyrintfiskar.
dom kommer från thailand,kambodja,laos. kom till europa första gång 1892 fick sitt namn 1910 av regan. tidigare namn betta trifasciata,betta rubra, betta pugnax.
Ber om ursäkt jag med, om det lät otrevligt :)
Jag tyckte jag var tydlig i det jag skrev men som sagt det finns lia många tolkningar som människor :)
hehe kent återvänder till ämnet, bra där! :)
OT igen… Men jag fattar inte hur #23 tycker att det är ja som e den otrevliga… Det är inte jag som skriver (#13) att inte någon annan kan ta hand om sina djur m.m. Och sedan tycker jag faktiskt inte att alla ska blanda sej, bara min åskit men det blir bara dålig stämning när alla blandar sej.
Och sedan håller jag med sussa om att läsa långa texter eftersom jag faktiskt har en lätt sorts dyslexi,vilken gör att det är väldigt svårt för mej att läsa långa texter för att bokstäverna "blandar ihop sej).
Kunde du inte bara vara tyst nu då när trådet återgått?? Om du tycker att det är så jobbigt att läsa långa texter eller länkar så låt bli då, men sluta tjafsa nu. Jag börjar tappa tålamodet med dig och fortsätter du så blir jag tvungen att ge dig skrivförbud!
KerstinL sajtvärd

#29 vet du vad?? När jag blir anklagad för en massa skit, tycker jag att jag har rätt att säga ifrån och försvara mej! Ge mej skriv förbud då om du tycker att det är rätt. Varsågod!

#31 neej, om hon nu tycker det så får hon gärna stänga av mej, ja till inte va kvar på akvariuefisk i fokus när sajtvärden är så som hon!
Ps, sööt fisk!
Du har ingen aning om hur jag är, jag har inte ens kunnat vara inne här på flera veckor pga sjukdom. Så när jag väl orkar ta mig tillbaka så möts jag av dina sura kommentarer och irriterade inlägg… Jag tycker att den här sajten har varit så himla trevlig med världens bästa stämning och du är hittills den andra personen på över ett år som har haft sån här inställning.. Den andra personen är inte kvar längre och vi klarar oss bra utan en massa tjafspellar här.
Så får ni tycka vad ni vill men nu säger jag hej då till Bolten!

Kerstin är en mycket bra Sajtvärd!
Vad jag själv läst, så har jag sett att du spårat ur i fler än denna tråden. Du har dessutom inte skrivit förut någonstans att du har "en lätt sorts dyslexi", så istället för att skriva att Electron var jobbig som la in en länk så hade du kunnat berätta om din dyslexi. Eller rent utav bara struntat i länken. Han försökte ju faktiskt bara hjälpa dig!
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Jag har aldrig varit med om något så oförskämt som inlägg #3
Men för att återgå till ämnet, (hurvida författaren till tråden fortfarande har sin användare kvar) så har jag fått ett par akvarium av en vän och i det lilla jag fick, ca 50L, tänkte jag släppa i en fin CT med honor
Jag gillar verkligen CT! Det vore något att ha en helvit