Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 1306 ggr
gickan87
0

Slöa äppelsnäckor

Jag har 2 äpplen i mitt 54 l kar.

De har på sista tiden blivit väldigt slöa och fulla med alger. De äter de tabletter jag har i, men ligger för det mesta i sina skal.

Jag lägger i en "sköldpadda" (sån där med kalk) varannan vecka.

Jag göder med PMDD och Easy Carbo.

KAn jag göra något eller är det bara att acceptera att de börjar bli gamla?

Förut så kröp dem runt överallt, dygnet runt.

MVH Erika :)

Spindrift
0

Jag har samma problem, ser dem nästan aldrig ute och "sniglar runt" längre.

PatrikN
0

Easy Carbo är inte bra för räkor/snäckor och om du vill ha fart på dom så höj tempen :P

gickan87
0

Har 22 grader i vattnet… Easy Carbo har jag haft hela tiden och i början var de ut jämnt men det är nu på senare tid som de bara slöar..

Cappi
0

Kola vattenvärdena, äpplen är mycket känsliga för dåligt vatten. Mata mindre och byt vatten lite oftare. Hellre många små än ett jättevattenbyte.

gickan87
0

Allt är som det ska i vattenkvaliten. Kanske bara är så att de börjar bli gamla.

sussa08
0

Eller att de tycker att det är lite kallt kanske… Jag har 26 grader i mitt kar o jag tror nästan att mina tycker det är lite kallt ändå :P

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Spindrift
0

Tur att jag ska flytta över mina till ett eget, så får dom allt dom behöver..

gickan87
0

Det konstiga är ju att de har fungerat hur bra som helst de första 6 månaderna jag hade dem. Men nu bara ligger de. Om temperaturen skulle vara fel så hade de väl varit slöa från början?

sussa08
0

Inte säkert :) Tycker inte 6 månader låter gammalt heller :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Stephanie
0

Jag har 26 grader i mitt kar, och det är sån jäkla fart på dom alltså! Förvånad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

gickan87
0

#9 fast dem var fullvuxna när jag fick hem dem. Så jag vet ju inte helt hur gamla de är.

sussa08
0

Jahaja :) Tja, kan va inne i nån dvala också…