Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 1597 ggr
dalamormor
0

fisk utan anledning

fick 3guppi i dag plus 5andra,som jag inte har en aning om vad det är,blir svårt att googla på dom,efter som jag inte har en aning vad det är.så mycket vet jag att det är en stim fisk skulle kunna vara någon form av tetror.guld el bronsfärg ,vita prickar på fenorna.jag fick dom av min syster o systerdotter bara för att jag är snäll.vilken härlig släkt jag har.tyvärr har jag ingen kamera så jag kan ta några kort.

Chlngr
0

tror det är koppartetror, kallas även för Silvertippstetra. Latinska namnet är Hasemania nana

dalamormor
0

tack för det då ska jag googla,

dalamormor
0

jo,det stämmde.kan man sätta dom tillsammans med 1scalare,2palettciklidar utan att dom blir uppätna.nu går dom med Platy,neontetror,guppis.tycker det blir trångt när det kommer nya yngel hela tiden.ska ge bort Platy yngel när dom blir lite större.jag ska till sommaren leta efter ett större akvarium.

Stephanie
0

Hur stort akvarium har du nu? Scalare behöver väl ganska stort akvarium om jag inte är helt fel ute?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

dalamormor
0

det är ett gammalt akvarie,så jag vet inte någonstans mellan 50-60l.det är bara tillfälligt .eftersom jag ska köpa ett större.förhoppnings vis om ett par veckor

Per-Haninge
0

Jag har haft silvertipp/koppartetra tillsammans med Scalarer utan problem ( om inte tetrorna är väldigt små eller Scalaren är väldigt stor )

Per/Haninge

Våga trotsa det normala, det sätter nya normer.

dalamormor
0

tetrona är inte så stora,dom får gå kvar i andra karet så länge.min systerdotter kommer hit o hämtar Platy,så platsbristen har löst sig