Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettauktioner-träffar-aktiviteter
Läst 1504 ggr
[Bolten]
0

Auktioner/odlare?

Heej, jag har 2 fråger i samma inlägg så slipper jag skriva så många… Skrattande

1, Någon som vet om det snart kommer några "fisk,akvarium och andra fisk saker) auktioner i malmö trakten eller skåne?

2, Någon här som är/känner till någon duktig odlare av

Guppys

Mollys

Palty

Eller L-malar i malmö trakten?

Skulle vara jätte glad för svar!

Kram Olivia

Stephanie
0

Jag undrar detsamma (fråga 1.) men i Stockholm? Skrattande

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Bolten]
0

Puttar lite….

kent
0

i malmö har du en stor akvarieklubb. dom har många duktiga odlar med lokal.

och i stockholm finns 3 st akv.klubb med flera storodlar ( är själv en av dom ).

sussa08
0

Ett tips är att googla på akvarieklubb, sen, om du hitttar nåt, gå på nåt månadsmöte kanske? :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Stephanie
0

Kollar man på Bollmora Akvarieklubb står det att nästa auktion är den 7 mars Tungan ute

sussa08
0

Jajo det är väl storauktionen som var/kommer vara.

Vet inte om de skrivit in för nästa år eller om det inte är ändrat :P

Men jag har för mig att det är auktioner vid varje möte, men i mindre skala?

Kanske ska besöka ett sådan möte? :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Cappi
0

I Bollmora så är det så att de som har något de vill sälja kan ta med det till månadsmötena så hålls det en liten auktion då. Nästa möte är den 7 maj.

Storauktion i Bollmora blir det först i september. Det är bra att hålla koll om man är ute efter något så att man kan ha akvariet färdigt när man kommer hem med fynden.

Malmö akvarieklubb är också stor, så där finns det odlare som du kan kontakta. De flesta som har en speciell lokal för sina akvarier brukar tycka om besök, och kanske kan man köpa något de har på så sätt.

Stephanie
0

#7 Jag antar att man behöver vara medlem för att komma på deras auktioner i samband med mötena?

kent
0

# 8 alla får komma och kolla 1 gång utan att va medlem Skrattande

sussa08
0

Som kent sger, bara att komma o titta :) annars är det inge dyrt att va medlem :)

Stephanie
0

#9 Aha! Ni åker på sånt va? Tungan ute Tyckte jag såg dig på en bild. Då kan väl jag hänga med och kolla då? Oskyldig

Cappi
0

Du är så välkommen så!!